Избрани Новини
Над 18 хиляди клиенти обслужи НАП - В.Търново през последните три месеца
Родените след 1960 г. могат да получат информация за частните пенсионни дружества
18 111 данъкоплатци и осигурители са обслужени в Националната агенция за приходите във В.Търново през последното тримесечие. Около 3700 са посетили приходната администрация в областния град заради въпроси, свързани със здравния статус. 5407 са посетили териториалната агенция по повод подаване на данъчни и осигурителни декларации и уведомления за трудови договори. За 889 клиенти причината е била уточняване на задължения по справки, получени чрез електронната услуга «Справки за задължения», а за 1224 – регистрация и промени в регистрацията. 2886 са го направили поради необходимост от издаване на документ, 305 – за да получат информация. 706 са посетили офиса на НАП, за да подадат заявление за подаване на документи по електронен път. Системата за управление на опашките е една своеобразна форма за противодействие срещу нерегламентираното извършване на услуги. Тя позволява и стриктен контрол върху работата на служителите. Системата автоматично отчита както средното време за изчакване и за обслужване, така и средното време, за което даден инспектор извършва съответната административна услуга.
867 граждани са получили своя ПИК /персонален идентификационен код/. С тях от началото на годината заявилите ПИК са общо 1971 граждани. НАП непрекъснато увеличава броя електронни услуги, които предлага на клиентите си. Акцентира се на използването на ПИК, вследствие на което е засилен интересът към него най-често от страна на физическите лица, докато при юридическите преобладава използването на квалифициран електронен подпис /КЕП/. Причина за това са ежемесечните контакти на фирмите с приходната агенция. С ПИК работниците и служителите могат да осъществяват и контрол върху дейността на своя работодател, проследявайки направените осигурителните вноски. Родените след 1960 г. могат да получат информация за частните пенсионни дружества.
Топ Новини