Министър Московски: До месец ще приключи построяването на интермодалния терминал в Пловдив

Мисия Пловдив

01-09-2016, 18:30

Снимка:

Община Пловдив

Автор:

plovdivutre.bg

Всичко от Автора

„До месец ще приключи построяването на интермодалния терминал в Пловдив, който ще бъде единственият вътрешен за страната, където се предвижда да има трансфер на стоки и пътници в железопътния и пътния транспорт.“

Това заяви по време на организираната днес Международна конференция за логистика и интермодалност министърът на транспорта Ивайло Московски. Той уточни, че се обсъжда възможността вътрешен терминал да има в София, а останалите ще бъдат в градовете с речни и морски пристанища – Видин, Русе, Варна и евентуално Бургас.

Днешната среща се проведе в присъствието на заместник-кмета на Община Пловдив Стефан Стоянов и представители на транспортни, спедиторски и логистични организации и фирми.

По думите на министър Ивайло Московски в момента се подготвя процедура за отдаване на концесия на бъдещия терминал в Пловдив, който се изгражда с евросредства.

„За периода 2007-2013 година по Оперативна програма „Транспорт“ са финансирани 118 проекта на обща стойност 4 милиарда лева. Усилено се работи по железопътното направление от границата с Република Сърбия до Бургас, както и по същото направление през Пловдив до Свиленград, което ще е връзката с Турция и Гърция“, уточни министърът на транспорта.

Той сподели, че вече са ремонтирани и рехабилитирани над 500 км железопътна инфраструктура, а където е възможно, се въвежда и европейската система за управление на железопътния трафик. През последните години над 260 км нови магистрали са построени. Успешно са завършени проектите по магистрала „Марица“, а от „Струма“ остава съвсем малък участък в дефилето за доизграждане.

„В Пловдив сме много горди, че в региона се изгражда първият интермодален терминал в страната. Очакваме и рехабилитацията на железопътната инфраструктура, която да ни свърже с Европа и Близкия Изток“, каза на свой ред заместник-кметът Стефан Стоянов.

Според него Южна България и особено Пловдив се развива като силен логистичен център, като една от причините за това е създаването – Тракия икономическа зона, която е привлякла няколко милиарда евро инвестиции през последните години.

Заместник-кметът Стоянов даде за пример и десетките европейски компании от цял свят, които са отворили фабрики за производство на части за автомобили, машини и други. Той сподели, че очакванията на местния бизнес са големи по отношение на рехабилитирането на железопътния транспорт, който да замени магистралния.

До края на тази година България ще разполага и с готово железопътно трасе от град Септември до Свиленград, по което пътническите влакове ще се движат със 160 км/ч, а товарните със 120.

До края на 2020-2021 година пък предстои да бъде довършена и железопътната връзка от град Септември в посока София и от там до сръбската граница. Гарите също ще бъдат модернизирани, обеща още транспортния министър.