Най-дългата културна НОЩ приключи

Мисия Пловдив

27-09-2016, 11:40

Снимка:

Пресцентър

Автор:

plovdivutre.bg

Всичко от Автора

Емблематичното събитие събра над 40 000 посетители в града под тепетата в двата фестивални дни

Дванайсетото издание на НОЩ/Пловдив приключи преди броени часове. Енергията и душевното удовлетворение от богатата и разнообразна програма, в която всеки откри по нещо за себе си, ще държи будните и жадни за култура умове на всички, станали част от фестивала през изминалия уикенд. Над 40 000 посетители от цялата страна изпъстриха града под тепетата и се потопиха в културната карта на НОЩ/Пловдив, която тази година предложи над 140 събития на повече от 70 локации.

С 5 основни направления програми- „Музеи и галерии“, „Култура и клуб“, „Град и публични пространства“ , „Малката нощ“ и новата програма „Отворени изкуства“, фестивалът даде свободата на всеки да избере и планира своята НОЩ според интересите си. Така всяка една от локациите събра своята публика – отдадена и нетърпелива да види, да чуе и да се докосне до творчеството, върху което артистите се подготвяха месеци наред специално за събитието.

Вниманието в НОЩта на 23-ти беше фокусирано основно в няколко ключови локации, които официално се откриха в присъствието на артисти, организатори и, разбира се, публиката. „Цветът на Космоса“ оцвети вечерта със своите уникални багри, събрали историята на киното. FLUCA - Австрийският културен павилион заблестя и постави началото новото пространсвто за изкуство в сърцето на Пловдив. НОЩта беше и кино. Селекцията на Майя Виткова и специалните гости от Американския филмов иститут събраха в интимна обстановка хората с афинитет към късометражните филми. Меломаните пък намериха себе си на „Музикалната сцена“ и на асболютното парти с Peter Kruder, който държа Операта будна и танцуваща до ранните часове. Изкуството заживя, заедно със своята публика, в галериите, музеите и всички пространства, включени в картата на НОЩ/Пловдив. Опашки от хора се извиха пред изложбата на Недко Солаков и програмата в Етнографския музей, а пространствата на едни от най-новите формати по време на фестивала - „Актьори срещу поети“ и „15 минути слава“, бяха изпълнени със зрители. На особен интерес се радваха и интерактивните проекти от Creative Media Lab, които бяха представени от куратора Петко Танчев и специалния гост от Израел Барак Корен. Връзката между Стария град и Капана държеше изложбата „10х10: Лицата извън кадър“, която провокираше и вълнуваше всички преминаващи. Социалноангажирана и с кауза беше и централната улица на града, огласена от проекта „Обичам хейта“, докато в същото време прожекцията на „Хамлет“ вълнуваше зрителите в киносалона „Лъки Синема“, a чистотата и красотата на съвременния танц се разгърна от корейски хореографи и AТОМ Театър в съвместния им проект „Cоmmon ground”. Някъде там, над всички - Небет тебе осветяваше НОЩта с проекта на Алос "Рисуване със светлина". За най-малките посетители на фестивала, които неуморно опознаваха НОЩта с родителите си, имаше куп активности, експерименти и работилници, които държаха интереса им още по-буден в светлата част на НОЩта.

И така, с повече от 100 проекта, всеки откри и запази НОЩта за себе си. Намери, видя, докосна и усети своята НОЩ – НОЩ като никоя друга. НОЩ, която съживява културния живот вече 12 години по едно и също време. НОЩ, която вече очакваме.

Остават само 44 седмици.

НОЩ/Пловдив 2017 презарежда... Базов организатор на фестивала е фондация „Отворени изкуства“. Съорганизатори са Фондация Америка за България и Oбщина Пловдив. За първа година „Отворени изкуства“ приветства като основни партньори на Нощ/Пловдив, 2016 Обединена българска банка и Visa. Институционални партньори на фестивала за 2016 г. са Австрийско посолство София, Отдел за изкуство и култура във Федералното канцлерство на Австрия, Посолство на САЩ, Френски Институт България, British Council, Посолство на Израел, фондация „Пловдив 2019“ и др. За реализацията на ключови дейности от фестивала през 2016 г. фондация „Отворени изкуства“ получaва подкрепа от LIDL, EVN, Absolut, Staropramen, MentorMate и др.