Добри практики с деца от етносите в район „Източен“

Мисия Пловдив

27-10-2016, 16:49

Снимка:

Пресцентър

Автор:

plovdivutre.bg

Всичко от Автора

Във връзка с провеждането на седмицата на образователната интеграция на деца и ученици от етническите малцинства в национален мащаб по инициатива на МОН, в много от детските и учебни заведения в район „Източен” се състояха инициативи за приобщаване на родителите от етническите малцинства към проблемите на образованието.
Като част от тази дейност беше изключителното представяне на СУ „Найден Геров”  с презентация на успехите на училището - спортни, интелектуални, художествени и др.; участието на мотивираните родители за образование на децата им и желанието на всички педагози за  активно участие на децата в образователния процес. Директорът на учебното заведение Емил Начев подчерта огромната роля на ръководството на район „Източен” в лицето на кмета Николай Чунчуков, както и подкрепата на РУО, правителствени и неправителствени организации
Представянето на ДГ  „Щастливо детство” премина под знака на емоционалното участие на децата от подготвителна група, които впечатлиха гостите си с артистични и  певчески умения. Директорът Евгения Попиванова  изрично  наблегна на съдействието отново на кмета Николай Чунчуков, който винаги е готов да реши даден проблем с приоритетно значение за децата. Всички гости, сред които заместник-кметовете Милка Тодорова - Добрикова и Николай Киров, Стефка Симеонова - главен експерт „Образование”, Соня Мелоян – началник-отдел  от РУО,  ас. Вили Янчева от ПУ „П. Хилендарски”, Офелия Велкова – ръководител на Общностния център, Веселина Балджиева – началник-отдел от район „Западен”, директори на детски градини и родители участваха в разпалена дискусия за необходимостта от  приобщаващо образование и ефективните практики на детската градина.
Кметът на „Източен“ Николай Чунчуков  даде много висока оценка на работата в градината и подчерта, че практики, каквито вижда тук с деца от етническите малцинства, трябва да бъдат на показ на всички като добър пример за подражание. На същото мнение остана и Вили Янчева, която изрази благодарност  за това, че детското заведение е и базова градина от тази година към университета и дава възможност на студентите да придобият знания и умения за работа с деца билингви, а билингвите, подчерта тя, имат едно предимство - те развиват по-добра конгнитивност от останалите деца, защото ползват два различни лингвистични модела. И тук нашите входящи нива по математика го доказват, заключи тя.