След фалита на Алфатур, застрахователи покриват щетите

Ангелкова: Обявилият несъстоятелност туроператор „Алфатур“ АД има действаща застраховка и никой техен клиент няма да остане необезпечен

Обявилият несъстоятелност туроператор „Алфатур“ АД има действаща застраховка и никой техен клиент няма да остане необезпечен. Това стана ясно днес на среща инициирана от министъра на туризма Николина Ангелкова с изпълнителния директор на  „Застрахователно дружество Евроинс“ АД Йоанна Цонева. На нея присъства и представител на Комисията за защита на потребителите. Покана бе изпратена и до обявилия  несъстоятелност туроператор, но техен представител не присъства на разговора. Среща с тях е насрочена за утре  (14 декември) в Министерството на туризма, на която е изискано да бъде предоставена цялата налична информация за туристите на „Алфатур“ и направленията, по които пътуват в чужбина към днешна дата.

Възможно е на част от клиентите на „Алфатур“ да бъде предложено да реализират заплатеното си пътуване, стана ясно по време на срещата. Вече са проведени разговори с представители на други туроператори, чиито пакети са били продавани от „Алфатур“. Ако това стане факт на клиентите ще бъде предоставена възможност да изберат дали да им бъдат възстановени парите или да бъде изпълнена услугата. „С оглед настъпващите Коледни и Новогодишни празници е много важно да имаме подобен подход и да улесним максимално хората изпаднали в тази ситуация“, подчерта министър Ангелкова.

„ЗД Евроинс” АД вече са публикували информация на сайта си как хората, които имат предплатени или капарирани пакети, да поискат възстановяване на средствата си и са инструктирали служителите си в офисите на всякъде по страната. Първоначалната оценка показва, че става дума за около 280 договора и за общо около 580 туристи.

Припомняме, че вчера (12 декември), в края на деня, в Министерството на туризма бяха получени официални уведомления от „Алфатур“ АД,   „Алфамарина БГ“ ЕООД и „Алфамарина“ ЕООД,  на основание чл. 105, ал. 1 от Закона за туризма, с които официално уведомяват, че и трите дружества са подали в Софийски градски съд молби за откриване на производства по несъстоятелност. Те са вписани в Националния туристически регистър и имат действащи застраховки към днешна дата, като тази на Алфатур е за максималния размер – 1 400 000 лв. „Алфатур“ АД информира, че няма туристи, които в момента се намират зад граница и остават необезпечени вследствие на ситуацията. Всички техни клиенти, които са заплатили пътуване или почивка, следва да предявят иск за плащане към техния застраховател - „Застрахователно дружество Евроинс“, като предоставят всички платежни документи и договори за услуга. „Алфатур“ АД заявява готовност да окаже съдействие на застрахователя. „Алфамарина БГ“ ЕООД и „Алфамарина“ ЕООД декларират, че към днешна дата нямат сключени действащи договори с потребители, които да се покриват от застраховка „Отговорност на туроператора“.