Гръцките фермери няма да блокират границите ни днес, съвещават се

Българските превозвачи все още не са получили обезщетения за нанесените им вреди от миналогодишните блокади

Имаме уверението, че гръцките фермери няма да блокират границите ни днес. Това каза изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев във връзка с очакваните блокади на земеделските производители то южната ни съседка на общите ни гранични пунктове, цитиран от Фокус. „Очакваме да не се случи блокада , но в крайна сметка не можем да имаме доверие на гръцките фермери и имаме очакванията, че в един момент те ще тръгнат да затварят граничните пунктове. Ние сме направили всичко необходимо да сезираме компетентните органи и да не се стигне до блокирането на гранични пунктове“, каза още Арабаджиев. Изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи коментира и това, че до ден днешен българските превозвачи все още не са получили обезщетения за нанесените им вреди от миналогодишните блокади на гръцките земеделски производители по границите им с България. „Оказа се, че когато тръгнахме през съдилищата да търсим компенсации, няма организатори на протеста. Липсва адресат на нашите искания и точно поради тази причина тази година сезирахме главния прокурор на Гърция, за да можем да търсим евентуално отговорност на държавата, когато евентуално се стигне до блокиране на граничните пунктове“, заяви Арабаджиев.

Очакваше се на 23 януари гръцките фермери да започнат масови протести в страната и блокади на граничните пунктове подобни на миналогодишните. През януари, февруари и март миналата година гръцките фермери блокираха граничните пунктове с България, което създаде огромни проблеми за превозваческите фирми, както и за бизнеса като цяло. Най-дългата блокада миналата година беше на ГКПП-Кулата-Промахон, като това засегна главният международен път Е-79. Над 40 дни имаше блокади и на другите гранични пунктове, като ГКПП „Илинден” – Ексохи”, ГКПП „Капитан Петко войвода” – „Ормениеон”, ГКПП „Маказа” – „Нимфея”. Движението на автомобилите бе спирано многократно и то за часове наред, което ежедневно водеше до образуването на километрични колони от моторни превозни средства.