КЗК: Забранили сме два пъти повече търговски нелоялни практики

Политика

27-01-2017, 08:31

Снимка:

kzp.bg/кадър

Автор:

Ева Минчева

Всичко от Автора

Още по Темата:

Служебният кабинет встъпва в длъжност днес

Той открои, че най-често се получават жалби и сигнали за телекомуникационни услуги

През изминалата година сме забранили два пъти повече търговски нелоялни практики, свързани със заблуда на клиента при подаване на лъжлива информация или спестявана такава. Ангажирани сме по този въпрос и в онлайн търговията. Това каза председателят на КЗК Димитър Маргаритов в студиото на "Денят започва".
Той открои, че най-често се получават жалби и сигнали за телекомуникационни услуги, като става дума както за качеството на самата услуга, така и в доста случаи за дефектни телекомуникационни устройства и отказ от търговците да извършат замяна или да върнат парите на потребителите.
След работата на КЗК с два от трите мобилни оператора вече има съдебни споразумение за намалена неустойката при прекратяване предсрочно договори, каза председателят на КЗК. Т.е. ще се заплащат вече такси до 3 месеца, а не както преди целия период, оставащ до изтичане на договора.
Например имате договор за 3 години, а го прекратявате на първата, вместо 18, ще платите 3 такси, добави той.
След сигналите за телекомуникацаонните услуги се нареждат и тези за битовите електроуреди и аудиовизуалната техника. Около 20 % от жалбите срещу т.н монополисти - електроразпределителните дружества, топлофикациите и.т., открои Маргаритов.
Малко са оплакванията в сферата на туризма, както и при небанковите финансови институции.