Нов вирус краде данните от карти при пазаруване онлайн

Общество

26-02-2017, 15:14

Снимка:

pixabay.com

Автор:

Руслан Иванов

Всичко от Автора

Още по Темата:

Бум на онлайн магазините за дрехи втора ръка

37% по-малко нарушения от онлайн магазините

Има и други техники за измама

Нов вирус краде данните от дебитните и кредитните карти на хора, които пазаруват в онлайн магазини. Зловредният код е особено интелигентен - може да се самолекува и се възпроизвежда дори и след изтриване, съобщава bTV.
Онлайн пазаруват милиони картодържатели всеки ден. Платежните оператори отчитат, че 40% от българите купуват в мрежата няколко пъти месечно. От националната статистика пък са изчислили, че този процент е 16. За всички тях има рискове, когато не проверяват сайтовете, през които пазаруват.
Радостина Пешева е пазарувала с приятелка коледни подаръци, а покупката приключила без пратка и с празна кредитна карта. „След два дни изчезна и самият онлайн магазин. Започнахме да го издирваме и опряхме до разплащателната институция, откъдето казаха, че отговорността е на онлайн магазина”, каза тя.
Внимавайте дали сайтът е защитен - адресът да започва с HTTPS и да е сертифициран по стандартите за сигурност при плащане с кредитни карти PCI, съветват експерти по киберсигурност.
Обикновено връзката се къса между сайта на магазина и този на платежния оператор. Ако сайтът не е защитен, данните ви могат да бъдат пренасочени от киберпрестъпници.
Има и други техники за измама.
“Mоже да се насложи прозрачен допълнителен слой от интернет браузъра, в който върху полетата за кредитна карта и код за оторизация реално стоят фалшиви полета, които ви прехващат данните", разясни експертът по киберсигурност Ясен Танев.
Кражбата на данни може се случва още в онлайн магазина. Вирусът се активизира всеки път, когато някой направи поръчка. У нас жалбите на ужилени от онлайн пазара растат, обобщават от Комисията за защита на потребителите.
За последната година от 2000 жалби 10% са свързани с онлайн покупки.
В световен мащаб изискванията за защита на клиентите в мрежата са силно регулирани. И така индустрията се развива, защото колкото по-сигурен е купувачът, толкова и повече пазарува.