Обсъдиха приоритетите в маркетинговата стратегия на Пловдив

Областният управител Здравко Димитров се срещна с министъра на туризма Стела Балтова

Областният управител Здравко Димитров се срещна с министъра на туризма Стела Балтова. Те обсъдиха приоритетите в маркетинговата стратегия на България за следващата година и в частност приоритетите пред Пловдив и областта в контекста на домакинството на града като европейска столица на културата през 2019 година.
Здравко Димитров изтъкна, че е важно да бъде създаден културен продукт, който да работи и в бъдещето и да подпомага развитието на града като трайна туристическа дестинация. Министър Балтова посочи, че рекламата на Пловдив като столица на културата трябва да залегне в маркетинговата стратегия на България за следващата година, защото събитието е от национален, а не от местен характер с акцент културния туризъм.
Двамата обсъдиха и развитието на летище Пловдив, както и привличането на нискотарифните авиокомпании с цел увеличаване на броя на чуждестранните туристи към южната част на страната. Те бяха единодушни, че летище Пловдив трябва да бъде отдадено на концесия, за да може да се даде тласък не само на туризма, но и на бизнеса в региона.
На срещата беше отбелязано, че ръстът на нощувките в Пловдив за миналата година е 30%, а посещенията на музеите са нараснали с 33% спрямо предходната година и през уикендите трудно се намират свободни места в хотелите.
Областният управител постави въпроса във връзка с изграждането на четирилентов път Пловдив – Асеновград, както на отсечката Пловдив – Радиново, които са от стратегическо значение за развитието на региона.
На срещата присъстваха Любозар Фратев, председател на Съвета по туризъм Пловдив и Тракийски туристически район, както и депутатът Менда Стоянова.