Избрани Новини
12 000 данъчни удостоверения ще издава НАП автоматично на великотърновци
Предстоят срещи с представителните организации на банките, на общинските власти и нотариусите
НАП ще може да издава над 170 000 удостоверения за дължими данъци автоматизирано, без да се налага посещение в нейните поделения.
От 01.11.2016 г.приходната агенция е осигурила възможност за предоставяне по служебен път на удостоверение за наличие или липса на задължения на административните органи и възложители на обществени поръчки. Достъп до тази електронна услуга ще бъде предоставен от НАП и на банкови институции, нотариуси и общински власти.
В момента представяне на удостоверение за наличие или липса на задължения към НАП се изисква от 97 нормативни акта, като документите се предават на обществени и частни организации, като например при участие в обществени поръчки, получаване на кредит и др.
В НАП В.Търново годишно се издават около 12 000 удостоверения за наличие или липса на задължения, като процедурата по снабдяване с тях отнема време и минимум едно посещение в приходната агенция в старопрестолния град. От началото на тази година се подават средно по 950 искания на месец за издаване на удостоверения за дължими данъци.. Тази административна тежест може изцяло да бъде премахната след въвеждането на новия модел, чрез който банкови институции, нотариуси и общини ще могат да изискват и получават удостоверенията директно чрез електроните услуги на НАП, без да се налага да ангажират гражданите с набавянето на документите.
От НАП допълват, че предстоят срещи с представителните организации на банките, на общинските власти и нотариусите, за да се уточнят техническите параметри на обмена на информация.
Топ Новини