КЗП откри „Виртуалната приемна” в курорта Албена

Един нов поглед към възможността туристите по морето да осъществят контакт с КЗП

„Виртуалните приемни” са една наша идея, която смятаме, че ще бъде полезна за потребителите. Тя ще даде възможност за много по-облекчен контакт с екипите ни. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов при официалното откриване в к.к. „Албена” на една от 16-те такива приемни, които ще работят през сезона „Лято`2017”.

 Виртуалните приемни са разположени в по-големите курортни комплекси, но и в по-малки населени места, в които традиционно има присъствие на повече туристи. Те се намират на най-комуникативните места – на централни алеи, в близост до търговски обекти и недалеч от плажа. Съответните кабини и козирки са брандирани с логото на комисията, изписан е и номерът, който трябва да бъде избран. Точните локации на приемните могат да бъдат открити на сайта на КЗП и в Google Maps.  

 „Досега разкривахме традиционно временни офиси, в които наши служители бяха на разположение. Сега обаче считаме, че сме намерили един по-иновативен и по-полезен модел, по който потребителите ще могат да се свързват с нас. Наричаме ги виртуални, защото това са телефонни апарати, от които потребителите ще могат безплатно да набират нашия горещ телефон 0700 111 22. Другото ново и практически най-полезното е, че след набирането на този горещ телефон, в зависимост от локацията, на която се намират потребителите, те ще свързват със съответните ни регионални офиси и оттам – с екипите, които присъстват на терен”, посочи Маргаритов. Според него по такъв начин институцията много по-бързо ще може да реагира особено тогава, когато става въпрос за конкретни нарушения, чието извършване може да не е приключило. „Това ще улесни и нашите инспектори, защото ще могат много по-лесно да съберат доказателства и да установят съответните нарушения. Надявам се, че поради тези причини приемните ще срещнат одобрението на потребителите и те ще могат да се възползват от тях”, коментира председателят пред БНР. 

 „Още при миналия модел на организация потребителите често посещаваха нашите само за консултация, без непременно да се оплачат от нарушение, на което са станали жертва. Очакваме, че и сега ще бъде така. Но, когато потребителите чувстват, че правата им са засегнати, нека се обръщат към нас, защото като контролен орган ние имаме възможност да налагаме санкции, а това понякога се оказва, че е най-респектиращият модел за въздействие за поправяне на поведението на тези, които са нарушили закона. Подминаването на нарушението не води до нищо добро – както за потребителя, така и в стратегически план за поведението на търговеца. Нашите наблюдения показват, че когато потребителите са по-активни и обръщат внимание на нарушения и ситуации, свързани с нелоялни практики, нашата намеса води до това, че се преодоляват нарушенията и се санкционират нарушителите. Но – не по-малко важно – виждайки срещу себе си интелигентен и грамотен клиент, търговците се респектират и не се изкушават да злоупотребяват.

 По думите на Маргаритов нарушенията по морето са свързани предимно с ограничаване правото на информация за стоките или услугите и техни съществени характеристики, както и с различен тип нелоялни практики. „Най-честите оплаквания на потребителите са за несъответствие между обещаното, когато се е продавал съответният туристически пакет или почивка, и реално полученото, когато вече са на място и се е оказало, че хотелиерът не е в състояние да им предостави услугата така, както са си я платили, тъй като в повечето от случаите става въпрос за авансово плащане”, каза още Маргаритов. 

 „Пожелаваме успешен сезон на бранша и по-малко поводи да бъдат използвани „виртуалните приемни”, каза на своя ред в заключение Константин Арабаджиев, член на КЗП.