Представителите на ЕДЕН дестинациите в България проведоха втора заключителна среща

По време на дискусията стана ясно, че видеоклиповете по проекта, представящи 12-те български ЕДЕН дестинации имат голяма популярност сред широката публика

Проектът за популяризиране на дестинациите ЕДЕН от България спомага изключително много както за промотирането им на националния и международния пазар, така и за устойчивото им развитие. Около това мнение се обединиха представителите на ЕДЕН дестинациите у нас по време на втората заключителна работна среща. В нея взеха участие експерти от Белица, Кърджали, Сапарева баня, Луковит, Каварна, Сандански и Кюстендил. „ЕДЕН е още една възможност за представянето на България на високо европейско ниво”, каза ръководителят на проекта и добави, че чрез проекта се създава устойчивост на дестинациите и условия за тяхното развитие.
По време на дискусията стана ясно, че видеоклиповете по проекта, представящи 12-те български ЕДЕН дестинации имат голяма популярност сред широката публика. Получено е запитване за превод вкл. и на китайски език, съобщиха от Министерството на туризма. Ръководителят на проекта информира, че ЕДЕН дестинациите винаги са представяни сред представителите на дипломатическите мисии у нас и по време на срещи с международно участие. В рамките на проекта са изработени 9 клипа за отделните дестинации и 1 общ. Те са разпространявани и през онлайн каналите на Министерството на туризма.
В рамките на проекта са проведени три опознавателни тура на блогъри от Румъния, Германия и България. София – Кюстендил – Мелник – Сандански – Белица – Сапарева баня – София бе маршрутът на гостите от съседната ни страна и българските блогъри, а красотата на Враца, Белоградчик и Луковит завладя немските травъл блогъри. Представителите на ЕДЕН дестинациите в България и експертите от Министерството на туризма коментираха, че всички блогъри са публикували своите статии в много кратък срок и, че са били активни с постове и снимки още по време на самите пътувания. Участниците в срещата заключиха, че именно чрез подобни активности може най-добре да се усетят духа и традициите на дадено населено място.
Ежемесечно издаване и разпорстранение на бюлетин за българските ЕДЕН дестинации, актуализиране на имиджова брошура, онлайн листовка, банери, плакати. Всяка една от дестинациите е представяна на национални и международни туристически борси като най-голямото изложение в Румъния TTR, ITB в Берлин, Ваканция и СПА ЕКСПО и „Зелени дни” в София и др.
Представителите на българските ЕДЕН дестинации споделиха опита по между си и обмениха идеи за устойчивото развитие на всяка от тях. В края на работната среща бяха попълнени специално изработени анкетни карти, в които всички участници отразиха своите препоръки и мнение за ползата от проекта и за бъдещото му развитие и надграждане.
В България EDEN дестинациите са 12. Избрани са в рамките на 3 национални конкурса за отлична туристическа дестинация по темите: културен туризъм, защитени територии и воден туризъм. Това са: Белоградчик, Луковит, Враца, Силистра, Каварна, природен парк „Странджа“, Кърджали, Казанлък, Белица, Сандански, Сапарева баня и Кюстендил.
Спечеленият от Министерството на туризма проект за „Комуникационна кампания за популяризиране на българските ЕДЕН дестинации – второ издание“ е на стойност 69 088 евро и се финансира по програма COSME 2014-2020 на Европейската комисия. В рамките на кампанията се включва подготовка на рекламно-информационни материали, представяне на предварително избрани национални и международни туристически изложения и борси, организиране на опознавателни турове и др.