​Националният авиопревозвач плаща обезщетение за закъснели полети

Общество

09-07-2017, 09:21

Снимка:

wikimedia commons

Автор:

Дани Стоянов

Всичко от Автора

Още по Темата:

Стотици туристи останаха блокирани на летище "София"

Причините за закъсненията са обективни фактори, а не липса на организация

Авиокомпанията "България еър" ще плати обезщетение на всички пътници, чийто полет е закъснял с три часа през последната седмица и са поискали компенсация. Това заявиха от компанията в ефира на БНТ.

До края на следващата седмица Министерството на транспорта ще приключи цялостната проверка на националния ни авиопревозвач, чийто полети закъсняват от една седмица. "Запознати сме със случая, държавата разбира се действа, пратили сме екипи на място, отделно от това имаме и друг екип, който проверява цялата информация тук, така че работим наистина по случая, за да видим дали се спазват правата на пътниците. Много добре знаете, че в такива ситуации пътниците са малко афектирани, трябва да видим дали авиокомпанията си е спазила всички изисквания за информиране на пътниците", обясни директорът на ГД "ГВА" Станимир Лешев.

От компанията коментираха, че закъсненията на полетите им през последните дни са причинени от различни фактори, концентрирани в един момент, което е довело до промяна на полетната им програма. Наложило се е авиопревозвачът да премаршутира част от пътниците си и да увеличи честотата на част от полетите си. Компанията обяснява, че постоянно е раздавала храна и вода на пътниците си, настанявала ги е в хотели. От авиокомпанията изтъкват, че никога не трябва да се рискува безопасността на пътниците.

Все още не е ясно дали компанията ще бъде глобена за натрупаните закъснения от последната седмица.

Обезщетението при закъснение на полети достига до 600 евро, когато е повече от четири часа и на разстояние над 3500 км. Това предвиждат изискванията на европейската комисия. Важно е полетът да излита от Европа или ако каца от трета страна, авиокомпанията да е регистрирана на територията на Евросъюза.

Пътниците сами могат да се оплачат в писмена форма на авиокомпанията, но също така могат да ползват услугите и на фирми за търсене на обезщетения. Именно такава компания потърси екипа ни.

Най-много оплаквания дружеството получава от нискотарифни авиопревозвачи и от бързо развиващите се авиокомпании.