КЗП: Потребителите да бъдат активни и да бранят своите права

Общество

01-08-2017, 11:07

Снимка:

bgonair.bg

Автор:

Мила Иванова

Всичко от Автора

Още по Темата:

КЗП: Полагаме усилия хората да знаят правата си

От началото на летния сезон от КЗП са направили около 1700 проверки по морето

Приканваме потребителите да бъдат активни и да бранят своите права. Да предявят своите претенции пред търговците, когато нещо не е наред и да знаят, че институциите са на тяхна страна. Това обяви председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в телевизия "България он еър".

Той посочи, че от началото на летния сезона по морето са направени около 1700 проверки, след които са съставени 110-115 акта. По думите му това не е много и за момента сме свидетели на спокоен летен сезон.

Някои от срещаните нарушения са задължително предлагане на шалте заедно с шезлонга, както и разминаване в поетото като ангажимент и реално предлаганото.

"Виртуалните приемни сработиха. Този начин на безплатна и бърза комуникация дава своя резултат. Тази година ще получим до 25 хил. жалби, което ни прави най-търсената институция в България", отбеляза председателят на КЗП.

Димитър Маргаритов подчерта, че комисията следи много внимателно пазара и до момента е проверила няколко хиляди стоки. Наскоро са октрити градински мебели и шезлонги, които не отговарят на стандартите и са опасни.

"В летния сезон дадена храна би могла да стане опасно, ако се съхранява неправилно. В разгара на сезона туристическите обекти предлагат сравнително добро качество, въпросът е да го запазят такова до края", коментира Маргаритов по повод опасните храни на пазара.

Председателят на Комисията за защита на потребителите посочи, че понякога анонсираните намаления не са реални. През август също ще се следи за такива "промоции", както и за безопасността на стоките.