Избрани Новини
Омбудсманът Мая Манолова на среща с работници от „Пикадили“
04-08-2017, 14:09
Снимка:ombudsman.bg
Автор:Мила Иванова
Още по Темата:Манолова: Двойният стандарт в храните е дискриминация
Омбудсманът: Трябват спешни мерки срещу некоректните работодатели
Омбудсманът Мая Манолова на среща с работници от „Пикадили“: Тук са налице всички пробойни в трудовото законодателство
Омбудсманът Мая Манолова проведе поредна среща със служители от веригата магазини „Пикадили“, с последен работодател „Селект трейд“ ЕООД и ги информира какво е направила институцията във връзка с техните жалби за неизплатени от м. декември миналата година досега заплати. Тя ги запозна и с писмата, пратени до главния прокурор Сотир Цацаров, до НАП, до Фонда за гарантиране на вземанията на работниците и служителите, до ИА „Главна инспекция по труда“, до НОИ, в които настоява да бъде извършена проверка.
„В тази история могат да се видят всички пробойни в българското законодателство и цялата нагласа на наглите работодатели. Как работници се продават заедно с инвентара на едно предприятие, как ръководството на фирмата се крие от тях, как не им плаща заплати, не внася осигуровки, не им прекратява трудовите договори, не могат да се снабдят със справки. И как държавата също я няма, за да подкрепи със своите действия работниците, така че да има справедливост“, коментира по-късно Манолова.
„Това, което остана извън предложенията, които внесохме с КНСБ и за които категорично ще настоявам през есента да бъде прието, е именно да се промени законодателството, което регламентира как работи Фонда за изплащане на обезщетения на работници от фалиращи предприятия. В текстовете от сегашния закон е записано, че трябва да има тримесечен срок между прекратяване на трудовото правоотношение на работника и започване на производство по несъстоятелност срещу фирмата с решение на съда. За да не чака работникът добрата воля на кредитора да започне производство по несъстоятелност, предложих срокът да се удължи на 12 месеца. Депутатите внесоха предложение за 6 месеца, което „нищо не решава“, категорична бе тя. По думите й, именно твърде краткият период е пречката, заради която никой не може да получи дължимите му средства от събраните 250 млн. лева във фонда.
Същата теза омбудсманът застъпи и в сутрешното си участие по БНТ, където бе представен подобен казус - с дължими възнаграждения на 200 служители от „Макс Телеком“, които чакат своите заплати от м. август, м.г.
„Този инат на институциите ми е непонятен. Експлоатацията на труд в 21 век в България тече с пълна сила. Осем месеца обяснявам на народните представители, че са нужни реални промени, за да се изплатят на хората дължимите им обезщетения. Нали фондът е създаден в изпълнение на европейската директива и има именно такава цел – да облекчи работещите, плащанията, на които да бъдат гарантирани поне с някакъв минимум от заработените им заплати“, каза омбудсманът пред БНТ.
Топ Новини