Ева Майдел: Потребителите с по-голям контрол върху онлайн информацията

Българският евродепутат от ГЕРБ/ЕНП Ева Майдел работи активно по редица досиета свързани с изграждането на Единния дигитален пазар на ЕС

„Потребителите вече ще имат по-голям контрол върху това кой, как и защо събира и обработва информацията ни онлайн.”, заяви българският евродепутат от ГЕРБ/ЕНП Ева Майдел по повод приетото днес, 28 септември 2017г. нейно становище по регламента за неприкосновеност на личните данни и личните съобщения в онлайн пространството.
Законодателният текст урежда конфиденциалността на данните, които европейските потребители оставят с онлайн дейността си – страниците които посещават и харесват, проследяването на активността през свързаните различни устройства и т.н.
„Успяхме да запaзим балансирана позиция, която да предостави защита на потребителите на онлайн услуги и приложения, но също така и да не потиска развитието на малкия и среден бизнес онлайн. Преговорите по бъдещия регламент  продължиха шест месеца в Комисията по вътрешен пазар и защита на потребителите, но днес постигнахме маскимално добър резултат, който се радвам, че беше приет в Комисия“, допълни българският евродепутат след гласуването.
Първоначалното предложение на ЕК е било доста рестриктивно - потребителите постоянно да дават съгласието си при всяко оставяне на данни в интернет, при всеки уебсайт, при всяко устройство. Според българския евродепутат, това ще натовари потебителите с ненужни известия, но и ще забави целия процес на работа в интернет и ще намали възможностите на бизнеса, който се развива в интернет.
Българският евродепутат от ГЕРБ/ЕНП Ева Майдел работи активно по редица досиета свързани с изграждането на Единния дигитален пазар на ЕС. По-рано тази година тя отбеляза още една победа за потребителите на онлайн услуги в Европа, а именно премахването на географските ограничения при ползване на легално закупено онлайн съдържание, като книги, музика, филми и игри. Ева Майдел е и сред докладчиците по Регламента уреждащ договорното право и защита на потребители за услугите с дигитално съдържание.