Стефан Стоянов: С въвеждането на иновации привличаме вниманието на децата в час

Мисия Пловдив

25-10-2017, 15:56

Снимка:

Община Пловдив

Автор:

plovdivutre.bg

Всичко от Автора

В Пловдив 11 училища, 250 педагози и над 3000 ученици са засегнати вече от процеса на дигитализация на учебния процес

„Една от целите на Община Пловдив по отношение на образователната политика е да привлече вниманието на децата в час. Искаме да ги накараме да мислят и да използват собствените си смартфони в училище чрез въвеждане на дигитализация на учебния процес – да получават домашните си, да комуникират с учителите си, да решават тестове и задачи посредством онлайн платформи“, това заяви заместник-кметът Стефан Стоянов по време на конференция Майсторски клас „Класната стая на 21 век – умения, иновация и технологии. Третото й издание се организира от Световен образователен форум България в партньорство с Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“ и община Пловдив.

Форумът, в който участие взеха над 200 преподаватели и директори, беше открит от министъра на образованието и науката Красимир Вълчев.  По думите му образованието и дигиталните технологии са двете неща, които ще променят хода на обществото – така нареченото Общество 5.0 – за хармоничното взаимодействие между хората и дигиталните технологии, като се стартира от дигиталната класна стая.

„В Пловдив 11 училища, 250 педагози и над 3000 ученици са засегнати вече от процеса на дигитализация на учебния процес. Като се започне от реорганизация на класната стая и се стигне до използване на интерактивно обучение, се увеличава посещаемостта, намалява агресията сред подрастващите, както и отпадането от училище,“ поясни заместник-кметът Стефан Стоянов. Той посочи предимствата на новата учебна програма Монтесори, която вече е въведена в шест детски градини в Пловдив и е засегнала 20 групи деца.

„Налице са и първите положителни резултати от метода, с който се подкрепя интелектуалното и творческо развитие на детето, неговата самостоятелност при взимане на решения и потенциал“, уточни Стоянов.

„След няколко години почти всички професии ще изискат дигитални умения, ще има и много нови професии“, съобщи на свой ред министърът на образованието Красимир Вълчев. Той даде пример с трактори, които сами работят, но са контролирани от човек в офис. „Ще имаме нужда от по-добри математически умения при децата, затова трябва да се концентрираме върху политиките за обучение на природните и математически науки. От това ще зависят бъдещите успехи, защото до голяма степен добавената стойност в производството ще зависи от машини и изкуствен интелект“, посочи още министърът на образованието. Той подчерта, че тук е важната и неотменима роля на учителя, който да подготви своите ученици, да имат по-голяма дигитална култура и допълни: „Трябва да се насърчават иновациите да обхванат повече училища, да се мотивират повече деца за придобиват дигитални и математически компетентности и да се разширява базата от софтуерни специалисти и тези по информационни и комуникационни технологии.“

Началото на майсторския клас беше поставено от Тон Дюиф – президент на Световен образователен форум и експрезидент на Европейската асоциация на училищните директори, който съпостави образованието през 18,19 и 21 век.

„Днес образованието трябва да бъде ориентирано към децата, те не трябва да се страхуват, че ще сгрешат, а да искат да опитат. В нашето съвремие всичко става по-бързо, интернет технологиите са навсякъде, а правилните отговори са повече от един. Днес образованието трябва да подготви децата за бъдещето, а учителите трябва да слушат своите ученици и да подкрепят тяхното любопитство и да насърчат тяхното развитие“, отбеляза Дюиф.

Идеята на конференцията, която се провежда в три модула, е да се обменят повече опит и практики на специалисти от образователната система за подготовка на подрастващите в училище към едно високотехнологично общество, чрез въвеждане на иновации.