Съобщенията за местни данъци и такси може да се получават и по имейл

За целта собственикът трябва да подаде заявление за отказ от хартиено съобщение за дължими местни данъци и такси

Собствениците на недвижими имоти, които не искат информацията за данъчните им задължения да минават през пощенски или други разпространителски фирми, могат да я получават директно по електронен път,  напомнят от дирекция "Общински приходи" на Столична община. За целта собственикът трябва да подаде заявление за отказ от хартиено съобщение за дължими местни данъци и такси, като посочи актуален имейл-адрес, на който да го получава по електронен път.
За да получите съобщението на имейла си догодина, заявлението трябва да бъде подадено до 12 януари 2018 г. в някой от 22-та районни отдела на дирекция "Общински приходи" в София. Необходимо е само да представите лична карта. Ако заявлението за отказ от хартиено съобщение бъде подадено след 12 януари 2018 г., собственикът ще започне да получава информацията по електронен път от 2019 г. При промяна на имейл-адреса е необходимо да се подаде ново заявление в данъчната служба.
Софиянци могат да се откажат и изобщо от съобщения - както електронни, така и на хартия. В такъв случай собствениците на недвижими имоти трябва да проверяват сами какви местни данъци и такси дължат. Това става на място в районните отдели на "Общински приходи", както и по електронен път с въвеждане на ПИН -код през е-страницата на Столична общинаhttps://sonet09.sofia.bg/OnlineReportWSClient/obligations . Освен да проверяват задълженията си, столичани могат и да плащат местните си данъци и такси онлайн. 
ПИН-код може да се получи във всеки от районните данъчни отдели отново срещу представяне на документ за самоличност.
Ако собственик не ползва целогодишно недвижимия си имот, до края на декември 2017 г. той може да подаде заявление за намаляване на такса битови отпадъци за съответното жилище или парцел.