КЗП: Надявам се да сме изчистили пазара преди студентския празник

Общество

08-12-2017, 09:01

Снимка:

bnt.bg/кадър

Автор:

Дани Стоянов

Всичко от Автора

Още по Темата:

Честит празник, студенти – бивши и настоящи!

Нарушенията досега са свързани главно с това, че е спестена информация за пакети с услуги

Председателят на Комисията за защита на потребителите изрази надеждата, че празнуващите студенти няма да срещнат сериозни проблеми при отбелязването на 8. декември, но призова студентите да бъдат активни, ако забележат нередности.

Той допълни в ефира на БНТ, че при евентуални нередности студентите е редно първо да се обърнат към служителите на хотелите или туроператорите, а след това да подадат сигнал към Комисията за защита на потребителите на специалния телефон 0700 122 99, на сайта на агенцията или на специалното мобилно приложение.

"Нарушенията досега са свързани главно с това, че е спестена информация за пакети с услуги", заяви Димитър Маргаритов. "Основните проблеми ще бъдат забелязани от празнуващите днес и те ще сигнализират, за да отидат служителите на КЗК на място и да предотвратят по-опасни нарушения", допълни той.

"В предишни години имаме подадени сигнали в деня на празника, че в хода на настаняването няма достатъчно стаи, че се налага да се прегрупира компанията", обясни председателят на кЗП.

Той призова денят да не се разваля с прекомерната употреба на алкохол и се обърна към студентите с апел за активност - първоначално чрез контакт с представители на туроператора или персонала на място, но припомни, че след това може да подадат сигнал на 0700 122 99 или на специалното приложение „Аз, клиентът“. "Целият този комплекс от възможни действия е налице и ще направим необходимото да санкционираме, ако е извършено нарушение", допълни той.

Той призова всяко несъответствие между срокове на годност и друга обявена информация за качествата на продукт и самия продукт да се сигнализира към КЗК или Агенцията за защита на потребителите. Чести нарушения по коледно-новогодишните празници са недостатъчно количество на предлаганите продукти, например. Председателят на КЗК напомни, че при онлайн поръчките трябва да се следят сроковете за доставка, ако става дума за подарък, например. Маргаритов допълни, че при неспазване на срока за доставка, потребителят има право да се откаже от покупката.

"Хората бързат и дори не се сещат да питат. Когато хората приготвят резервациите си предварително, се сещат да питат за подробности", каза Маргаритов. Той призова когато потребителите правят резервации в последната минута, да питат дали има допълнително таксуване, като вечеря или част от програмата.