Пътят Пловдив-Асеновград готов предсрочно

Мисия Пловдив

21-03-2018, 07:51

Снимка:

Областна Администрация Пловдив

Автор:

plovdivutre.bg

Всичко от Автора

Работи се и по кръговото кръстовище в началото на Асеновград

През ноември тази година ще има изцяло завършен нов път Пловдив–Асеновград. Това обеща областният управител Здравко Димитров, който днес инспектира строителството на кръговото кръстовище на пътя, което води към село Крумово. Той обясни, че към момента се рехабилитира съществуващото платно в участъка до КЦМ. В момента върви рехабилитацията на старото трасе от пътя Пловдив-Асеновград, като се извършва фрезоване и запълване на фуги на части от старата настилка, след което ще бъде поставен биндер и два слоя асфалт. Започна рехабилитацията на двукилометровата отсечка от кръговото кръстовище на с. Крумово до КЦМ и изграждането на отводнителен канал. В довършителна фаза е и проектирането на локалните платна, които ще осигурят достъпа до имотите около локалните платна и кръговите кръстовища. Много е важно да има такива платна, защото и цените на имотите ще бъдат по-скъпи, обясни областният управител Здравко Димитров.
Вървят процедурите по съгласуване проектирането на локалите, след което започват отчуждителите процедури, чието финансиране трябва да бъде поето от АПИ, защото общините не разполагат със средства за това.  Работи се и по кръговото кръстовище в началото на Асеновград. Шефът на строителната фирма, която ремонтира пътя Паун Иванов обясни, че новото кръгово кръстовище няма да влезе в експлоатация, докато не завърши изцяло реконструкцията на 11-километровия участък. Остава да се уточни от АПИ пускането на тържната процедура за проектиране на кръговото кръстовище на изхода на Пловдив в посока Асеновград, както и на източния обход на Пловдив - от караулката на изхода на града до Скобелева Майка. Процедурата по ново задание за проектиране на разширението на старото Околовръстно шосе до магистрала Тракия не може все още да започне, защото старата още не е прекратена от Министерския съвет. С новото задание ще се търсят съвсем нови решения, с локални платна и безконфликтно преминаване през кръстовищата.
Там ще се наложат доста сложни технически решения, защото по трасето има високоволтови съоръжения и железопътна линия, която обслужва КЦМ. Целта е той също да стане в четирилентов високоскоростен път.