Избрани Новини
Общината подготвя създаването на отделни алеи за велосипедисти в парковете
21-05-2018, 14:55
Снимка:bnt.bg/ кадър
Автор:sofiautre
Още по Темата:Дали ще има забранени зони, в които да не се карат велосипеди, се обсъжда да влезе в нормативен акт
Столичната община подготвя създаването на отделни алеи за велосипедисти в парковете. Специални знаци ще напомнят на велосипедистите да намаляват скоростта. В ефира на БНР Милена Васева – директор на общинското предприятие „Паркове и градски градини“, уточни, че по програмата за изграждане на веломаршрути в София се работи отпреди инцидента:
„Останахме с впечатлението, че хората масово смятат, че изграждането на велотрасета ще забрани в другите части на парковете да се карат колела, което не е точно така. Забавянето беше точно в тази връзка, че хората, които отговаряме за „зелената система“, имахме притеснения, че тези преки трасета минават точно през най-оживените места в парковете. Не трябва да се стига до някакви крайности – единствено където се знае, че се струпват много хора, там да се сложат ограничения. Нашите предложения бяха свързани с това да се изнесат повече в периферните алеи на парковете. До момента на инцидента не е имало жалби за проблеми с велосипедисти. След инцидента започна масово да се говори, че хората са имали такива проблеми. Общината стигна до извода, че трябва официално да се разпишат някакви правила за каране на велосипеди в парковете. Тези правила трябва да са добре обмислени, така че да не бъдат в някаква крайна посока – забрани, ограничаване на карането на велосипеди“, коментира Васева.
Дали ще има забранени зони, в които да не се карат велосипеди, се обсъжда да влезе в нормативен акт и да може, ако някой не спазва правилата, да бъде санкциониран, добави Васева. По думите ѝ, към момента за парковете няма официално разписан такъв регламент: „В Наредбата за зелената система, която в момента е в процес на актуализация, предвиждаме да се въведат такива правила. Предвиждаме засилване на групите на инспектората и съвместно с Общинската полиция да следят по-засилено за спокойствието на гражданите. Вече може да са факт, по актуализацията се работи“.
"Създавайки велоалеи, даваме предимство на велосипедистите и пешеходците също трябва да се съобразяват", каза Васева.
Петя Донева от „Велоеволюция“ отбеляза като изключително важно да има непрекъснатост на велосипедната мрежа, за да може велосипедистите да стигат от начална до крайна точка. „Добре е транзитното велосипедно движение, бързослучващото се каране, да е по периферията на парковете. Когато обаче това не е възможно, то все пак трябва да се случи някъде. Съвместно ползване на алеи, които са за пешеходци и велосипедисти, обикновено се случва в крайградски паркове“.
Според Донева е по-добре да се промотира толерантност между всички участници, вместо да казваме на велосипедистите „Ползвайте си само велосипедните трасета“, защото може да се получи обратният ефект: „Може да стане така, че велосипедистите твърде много да отстояват велосипедното си трасе и тогава да стават конфликти. Важно е всички да се уважаваме. Движението със съобразена скорост спрямо обстоятелствата е много важно“.
Топ Новини