АПИ: Сега е сезонът за ремонти на пътищата

Животът

23-05-2018, 14:56

Снимка:

nova.bg/ кадър

Автор:

sofiautre

Всичко от Автора

Работим на участъци, които не са обновявани от построяването им

„Предвижда се значително увеличаване на гаранцията на новоизградените пътни участъци, в зависимост дали става въпрос за магистрала или първокласни, второкласни или третокласни пътища”. Това заяви в ефира на Нова Телевизия инж. Светослав Глосов от Агенцията „Пътна инфраструктура”. Коментарът му бе по повод ремонтите на магистрала „Тракия”, дни преди официалния старт на летния сезон.

„За пръв път се затваря за ремонт такъв голям участък. Трябваше да се направи обследване на пътното трасе. Този пътен участък се експлоатира от 23 години, като през това време не е правен ремонт. При разкриването на разкопките, се откри, че асфалтовите пластове, които са полагани през годините са малко па-различни от това, което се очакваше”, коментира инж. Светослав Глосов от Агенция „Пътна инфраструктура”.

Той даде уверения, че се работи усилено, за да може този участък от 22 километра в посока Бургас да бъде завършен до края на месеца, а до края на юни да бъде ремонтиран и завършен участъка и в посока София. „Има 6 съоръжения по трасето, които също се ремонтират сега. Подменят се изцяло и мантинелите, пътните знаци и маркировката”, добави инж. Светослав Глосов от Агенция „Пътна инфраструктура”.

По повод спирането на движението в тръбата за София в тунел „Витиня“ на АМ „Хемус“ инж. Глосов обясни, че през миналата година е ремонтирана тръбата за Варна и сега трафикът преминава през нея двупосочно. Обновяването на тръбата за София предстои, а в момента движение в нея е спряно поради ремонта на виадукта непосредствено преди тунела. В тръбата за София на „Витиня“ предстои изграждането на системи за безопасност - пожарогасене, вентилация, за извеждане на опасните разливи и др. Той припомни, че през миналата година в тръбата е подменено осветлението, а основните ремонтни дейности предстоят, включително и подмяната на настилката в съоръжението.

Инж. Глосов обясни, че въпреки че шофьорите пътуващи по АМ „Хемус“ в момента не виждат работници и техника в района на виадукт „Коренишки дол“ при 36-ти километър на автомагистралата на съоръжението се извършват сериозни ремонтни дейности по стълбовете на моста, т. нар. долно строене. "За да се ограничат вибрациите от преминаващите превозни средства не се извършват ремонтни работи в платното за движение, като по този начин се осигурява безопасна работа на строителите, работещи по стълбовете. Съоръженията не са обновявани повече от 30 години, откакто са построени, и трябва да ги ремонтираме, за да пътуваме безопасно," категоричен е инж. Глосов.