Изкуствен интелект ще замени скъпите кадри до 5 години

Промяната ще настъпи в индустрии като медицината, информационните технологии и правото, прогнозира анализаторската компания Gartner

Само след пет години в няколко ключови индустрии на работодателите няма да се налага да плащат за скъпи служители, ако е вярна прогнозата на Gartner за навлизане на изкуствения интелект в различни сфери до 2022 г., пише technews.bg.

Евтини услуги вместо скъпи специалисти

В близките години изкуственият интелект (AI) ще може да изпълнява работата на висококвалифицирани специалисти в областта на медицината, правото и информационните технологии. Такива заключения се съдържат в доклада на анализаторите, които вярват, че AI може да излезе от рамките на повтарящите се процеси.

 

В потвърждение на прогнозата, Gartner посочва за пример компании, в които изкуственият интелект вече не само управлява ИТ инфраструктурата и някои бизнес процеси, но и създава сложни финансови стратегии. Тенденцията вече се наблюдава в застрахователния и финансовия сектор.

„Рано или късно, изкуственият интелект и машинното обучение ще стигнат до това ниво на развитие, в което високоплатени специалисти могат да бъдат заменени с евтини услуги“, коментира вицепрезидентът на Gartner – Стивън Прентич. „Ето защо много предприятия от високорентабилни индустрии със сериозно ниво на конкуренция просто ще плащат за тези услуги, така както сега плащат за тока“.

Роботи ще променят застраховането и взаимодействието с клиентите

Като потенциален „дом“ за изкуствения интелект се очертава застрахователната индустрия, сочи анализът. Позициите, заемани в момента от хора, които формират заеми и извършват корекции в застрахователните вземания, могат да бъдат автоматизирани, смята Gartner.

Така например, японската компания Fukoku Mutual Life Insurance планира да замени повече от 30 служители с компютри и специален софтуер за четене на медицински документи. Този софтуер също е в състояние да оцени размера и нуждата от плащания, но окончателното решение все пак ще се взима от човек.

Изкуственият интелект вече създава сложни финансови стратегии

Друга област на приложение на изкуствения интелект е финансовата. Шведската фирма SEB, например, използва когнитивна технология за обслужване на клиентите. Софтуерът на въоръжение в компанията може да взема решения, свързани с бизнес процесите.

Подобна автоматизация е възможна, тъй като софтуерът разбира семантиката на езика, „прочита“ 300 страници за 30 секунди и е способен да се поучи от собствения си опит, като наблюдава взаимодействието между служителите на компанията и клиентите, пояснява Gartner.