Дискриминират дете с аутизъм при прием в училище?

Животът

09-06-2018, 14:11

Снимка:

pixabay

Автор:

sofiautre

Всичко от Автора

Бяха ми изтъкнати всички възможни причини, поради които това училище не е подходящо за моето дете, каза майката

Mайка на дете с аутизъм се оплака от дискриминация в училище. Жената твърди, че от 32-ро училище в София са се опитали да я разубедят синът й Борис да учи при тях. Той е с аутизъм и 90% инвалидност. След като детето вече е записано, в училището се провежда разговор, който по думите на Надежда цели да я откаже от това Борис да учи там.

„Бяха ми изтъкнати всички възможни причини, поради които това училище не е подходящо за моето дете. Че то ще бъде шумно, трябва да катери стълби, че няма достатъчно ресурс. В крайна сметка аз бях неколкократно посъветвана да потърся друго решение и да намеря друго училище, където той ще се чувства по-добре”, разказа в ефира на Нова Телевизия майката Надежда Данабашлиева.

„За мен беше обидно това, че не видях никакво желание в отсрещната страна да установим проблемите и да търсим решение за тях”, допълни тя.

„Натиск за преместване на това дете от наша страна няма. Ако имаше такъв, щяхме да го направим преди записването”, заяви Детелина Бояджиева, зам.-директор на 32 СУ "Климент Охридски".

Тя допълни, че целта на срещата е била да разберат какво е състоянието на детето и какви са очакванията на майката.

„Кандидатствахме в няколко училища и 32-ро беше единственото, в което ни приеха. Никога не съм твърдяла, че живея в района. За нас беше случайност и не сме се опитвали конкретно там да влезем”, обясни майката по повод на нападките на родители в социалните мрежи, че техните деца не са били приети, въпреки че живеят в района.

„Гарантираме, че тези деца са обградени от любов и грижи. Този емоционален пост в мрежите предизвика буря от негативно отношение към българския учител и българското училище, което е недопустимо”, заяви директорът на училището Нели Костова.

„Това, което нас ни притесни, разглеждайки документите на детето, бе,че то се нуждае от придружител, тъй като трудно се движи. Разговорът, който е воден, е в тази насока, защото нашите класни стаи се намират на четвъртия етаж”, поясни Костова.

„Ако четвъртият етаж е проблем, макар че аз обясних, че синът ми, макар и бавно, може да се изкачи до него, да се потърси друго решение”, коментира Надежда Данабашлиева.

„В този случай по-скоро става въпрос за комуникационен проблем между двете страни. Въпросът е важен, защото касае много други семейства”, коментира Калоян Дамянов от Регионалния център за приобщаващото образование.