Роботът Елф посрещна бъдещите гимназисти на училището по програмиране

2/3 от децата, които влизат в образователната система ще работят по професии, които днес не съществуват

Хуманоидният робот Елф посрещна родителите и кандидат-гимназистите, и логично се превърна в атракцията на срещата с екипа и представителите на ИТ фирмите-партньори на компютърното училище. Събитието се проведе в препълнената зала 2 на Експо център „Флора Бургас“.

По време на срещата родителите и учениците се запознаха с директора на гимназията Димитрина Тодорова и с членовете на училищното настоятелство, сред които са бургаските университети „Проф. Асен Златаров“ и БСУ, както и изпълнителните директори на едни от най-големите ИТ компании в страната – Скейл Фокус, Технологика, Булпрос, Мусала Софт, Епам, Българската асоциация по информационни технологии, Българската аутсорсинг асоциация.

Дискусията бе открита от директорът на новата гимназия Димитрина Тодорова, която сподели, че училището ще бъде среда, в която децата ще се учат да създават технологии, тъй като в ИТ сектора знанието се променя динамично - от 3 до 6 месеца, затова човек трябва постоянно да се учи и развива. Тя запозна присъстващите с учебните програми, специалностите и предметите на новата гимназия, както и с обучението и международното сертифициране по ИТ и английски език.

„2/3 от децата, които влизат в образователната система ще работят по професии, които днес не съществуват. Тази дигитална трансформация показва, че каквато и да бъде професията на бъдещето, тя ще бъде свързана с използването на ИТ. Затова подкрепяме гимназията и гарантираме, че съдържанието ще бъде актуално и адекватно на бизнеса, ще помагаме с гостуващи лектори и конкретни задачи“, сподели Огнян Траянов, председател на Българската асоциация по информационни технологии /БАИТ/, основател и собственик на фирма “Технологика”.

Изпълнителният директор и съосновател на фирма “Скейл Фокус” Пламен Цеков допълни: „С тази професия може да се чувствате гражданин на света. България в момента се оформя като един от силните ИТ центрове в Европа. Това е начинът да останете да живеете в Бургас, но да работите по международни проекти. Конкуренцията в бъдеще ще бъде жестока и затова децата трябва да бъдат подготвени за това. Откриването на училището по програмиране показва, че неслучайно Бургас бе избран за технологичен град на 2018 г.“.

„Това, за което ИТ фирмите се конкурират най-много са хората. Това, което ни обединява, за да сме днес, тук, е училището, което ще обучава тези кадри. А, това, което ви гарантираме е, че ще дадем най-добрите си служителите да обучават учениците.“, заяви Станимир Николов, изпълнителен директор на фирма “Епам”.

„Надявам се голяма част от децата в залата да влязат в това училище, защото това е тяхното бъдеще. Всички изследвания показват, че в бъдеще роботите ще вземат работата на хората“, допълни Елена Маринова, президент на компания “Мусала Софт”.

Представителите на компанията “Булпрос” споделиха пред присъстващите в залата, че най-голямото предимство на новата гимназия е близостта й до реалния ИТ сектор. Нещо, което бе пренебрегвано дълги години от средното образование в страната.

Проф. Андон Лазаров от Бургаски свободен университет и проф. Сотир Сотиров от университет „Проф. Асен Златаров“ бяха единодушни, че училището е първото, което толкова сериозно набляга на връзката на средното образование с академичното в университетите и реалния бизнес.

„Винаги е празник, когато се открива ново училище, а още по-хубаво е, когато училището е професионална гимназия. Пожелавам успех на екипа и на бъдещите гимназисти в него“, сподели Виолета Илиева, началник на Регионално управление по образование в Бургас.

„Това е един проект, който е свързан с бъдещето. Благодарим и на Фондация „Америка за България“, чиито представители са тук и които ни помагат за ремонта и обзавеждането на учебната ИТ фирма“, допълни зам.-кметът на Община Бургас Йорданка Ананиева.

Сред дискутираните теми по време на срещата бяха още възможностите за спорт, ученическият транспорт, столовото хранене, условията в общежитието, материалната база, учебният процес и самоподготовката на учениците.