Техническа повреда е най-вероятната причина за катастрофата на хеликоптера Ми-17

Военно-окръжната прокуратура в Пловдив разследва инцидента с катастрофата на хеликоптера Ми-17

Няма данни за човешка грешка, казват от Военно-окръжната прокуратура в Пловдив, където разследват инцидента с катастрофата на хеликоптера Ми-17, който се разби при тренировъчен полет над авиобаза "Крумово" снощи, информира БНР.

Техническа повреда е най-вероятната причина за катастрофата, каза на извънреден брифинг вицепремиерът и военен министър Красимир Каракачанов, който посети мястото на инцидента.

При падането на вертолета загинаха капитан Пламен Пантелеев, на 48 години, и капитан Стоян Неделчев, на 45 години. С наранявания, но без опасност за живота, е бордовият инженер Алексей Каменов, който е успял да излезе сам от падналата машина.

Хеликоптерът е бил в изправност и през целия ден на него са се изпълнявали тренировъчни полети от други екипажи.

Пантелеев, Неделчев и Каменов били четвърти по ред и са тренирали спасителна мисия на малка височина.

"Внезапно опашката се завърта на 180 градуса и машината пада", разказа началникът на авиобазата генерал Димитър Иванов. "Полетът се изпълнява на височина 30 метра, при което екипажът е нямал време за реакция, дори и да съобщи“.

Заради опита на пилотите военният министър изключи човешка грешка на този етап:

„Единият е с над 600 летателни часа, другият е с близо 500 летателни часа – най-вероятно става въпрос за техническа неизправност“.

До изясняване на случая всички полети във ВВС са спрени. Проверката трябва да приключи до месец.

Последният действащ Ми-17, който се разби снощи, е на въоръжение в армията от 1989 година. Преди две години му е направен основен ремонт и е имал капацитет за още 200 летателни часа. 

Същият хеликоптер развя българския трибагреник по време на Гергьовденския парад.

Пред журналистите министър Каракачанов още веднъж заяви, че модернизацията на Българската армия е без алтернатива.