Главният архитект: Премахваме напълно рекламите в историческия център

Мисия София

26-07-2018, 17:02

Снимка:

bnt.bg/ кадър

Автор:

sofiautre

Всичко от Автора

Имало е доста сериозен дебат по отношение на LED дисплеите, които започнаха да се появяват в София

Премахваме напълно рекламите в историческия център на града. Това каза главният архитект на София Здравко Здравков, предаде Агенция „Фокус“.

Арх. Здравков посочи, че промените в наредбата за рекламата са факт и това е една от добрите стъпки да се изчисти София. „Така че етажната собственост и собствениците на магазини на партерни етажи, собствениците на билбордове няма как да останат доволни, защото промяната е свързана с намаляване на рекламата, която агресивно нахлува в града. Естествено, възможностите за реклама остават – специално ако въпросът е за възможностите за саниране, но контролът ще бъде много по-голям дали реално ще има саниране, когато се разполага реклама върху даден блок“, обясни той.

На въпрос какво ще се промени в облика на града, арх. Здравков отговори: „Първо започваме от елементите в билбордовете – разстоянията се увеличават до три пъти. Премахваме и рекламата в Първа зона – това е историческият център на града, там изобщо няма да може да има реклама. Визираме покривната реклама на пл. „Народно събрание“, която постепенно трябва да изчезне. Изработихме и една много сериозна промяна по отношение изчистването на партерните етажи – това са магазините, които досега бяха брандирани. Намаляваме това брандиране до определени проценти – 20% в централната част и се допуска едно увеличаване в рамките на 30% в периферията“, обясни той.

Арх. Здравков посочи, че е имало доста сериозен дебат по отношение на LED дисплеите, които започнаха да се появяват в София. „Липса на регламент доведе до там, че трябва да дефинираме ясно що е то LED дисплей и къде може да бъде поставян. При обсъждането на наредбата постъпиха доста искания и в двете посоки – създаване на LED дисплей навсякъде с регламентиране на изображението и пълна забрана. Стигна се до едно компромисно решение, което е свързано най-вече с безопасността на придвижване по булевардите. Защото там, където има булеварди, може да има послание, което се анимира, движи и отвлича вниманието на водачите. Затова в крайната редакция са допуснати LED дисплеи само в пешеходни зони и то по утвърдена схема така, че да не пречат на безопасността на движението“, посочи още той.

Арх.Здравков обясни, че новото в наредбата е създаването на оперативно звено, което ще бъде избрано по Закона за обществена поръчка, след изтичането на определени договори да премахва тези изображения от града.