Центърът на София без билбордове, светещи и покривни реклами

Общество

26-07-2018, 16:12

Снимка:

България утре

Автор:

Моника Гаджанова

Всичко от Автора

Това ще е факт от 2020 г., обясни архитект Здравков

Столичният общински съвет прие днес нови правила за рекламата като изменени и допълни Наредбата за преместваеми обекти, за рекламите, информационните и монументално-декоративните елементи и за рекламната дейност на територията на Столична община. Главният архитект на София, арх. Здравко Здравков коментира, че „това е една от добрите стъпки да се изчисти столицата“. Според него промяната е свързана с намаляване на рекламата, която агресивно нахлува в града.
Промените започват от центъра на града, където няма да има възможност за реклама на покривите, за билбордове и светеща реклама. Покривната реклама на пл.“Народно събрание“ постепенно трябва да изчезне, посочи арх. Здравко Здравков. Той потвърди, че е имало сериозна дискусия относно LED дисплеите, които предлагат анимации и движещи се рекламни послания. По булевардите те няма да бъдат разрешени, защото отвличат вниманието на шофьорите, а в центъра и неговите пешеходни зони – ще могат да се разполагат по предварително утвърдена схема.
Промяната при жилищните кооперации се състои в това, че възможностите за реклама при саниране остават, но ще се извършва по-строг контрол дали наистина се провеждат мероприятия по саниране на етажната собственост, уточни главният архитект на столицата. Що се касае до магазините, които са брандирани почти изцяло с реклами на различни продукти, то тази реклама ще се намали до 20 на сто, а за периферията на столицата – до 30 на сто. За заведенията ще се контролират както цветовите решения, така и материалите, от които ще се изграждат подвижните конструкции. Например, чадърите на заведенията ще имат реклама във вертикалната си част – по дръжката на чадъра, а не с надписи върху плата на чадъра, поясни арх. Здравко Здравков.
Относно рекламите върху превозните средства, които също се движат изрисувани в марки на шоколад, алкохолни продукти и други масови стоки, главният архитект на столицата отбеляза, че те са обект на друга наредба. За спирките на градския транспорт, които тепърва ще се отдават на концесия, арх. Здравков призна, че те ща са може би единственото място в историческия център, на което ще е разрешена рекламата, но тя ще е лимитирана до 2 кв. на спирка и по този начин ще се повиши цената й.