Избрани Новини
КЗП: Кампаниите за намаления не отменят правото на рекламация при дефект
10-08-2018, 06:51
Снимка:pixabay
Автор:plevenutre.bg
Още по Темата:КЗП: Осведомеността и превенцията са най-добрата защита
КЗП: Търговските войни създават проблеми за потребителите
КЗП: Понятията на стоките ще бъдат по-ясно дефинирани
КЗП: Сега се обменят за един ден данни през Интернет, колкото преди за година
Две основни нарушения се срещат при съобщенията за намаления
Две основни нарушения се срещат при съобщенията за намаления. Едното е, че стоката не е продавана поне месец на старата цена, за да бъде обявена отстъпка от 20-30-50 или повече процента. А другото е свързано с т.нар. „намаление в намалението“, при което потребителите трябва да са наясно от какво ниво е тръгнало редуцирането на цената и какви са били отстъпките на всеки следващ етап. Това посочи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по BG On Air по повод течащите в момента масови кампании за намаления на мебели за обзавеждане на дома.
„При поръчка по интернет на мебели с индивидуални размери е важно да се знае, че правото на отказ в 14-дневния срок не може да бъде упражнено“, направи важно уточнение Маргаритов. Той обаче подчерта, че при проблем със самата стока, потребителят има право да предяви рекламация, включително и когато покупката е от кампания за намаление.
В студиото на предаването „Денят On Air” председателят на КЗП коментира и темата за бързите заеми. „Първият въпрос, който трябва да си изясним преди да изтеглим кредит, е каква е стойността на заема, която можем да си позволим и която обозримо можем да възстановим съгласно погасителния план. Тогава възниква вторият изключително важен въпрос – каква е общата стойност на този кредит, извън главницата, която взимаме, за да покрием нуждата си от определени средства“, каза Маргаритов. Важно е да се внимава за уловки в проекта на договора. Например, да се осигури в рамките на три работни дни поръчител, който да има месечна заплата от минимум 1500 лв., безсрочен трудов договор и пр., тъй като в противен случай потребителят ще дължи неустойка в пъти по-голяма от кредита.
Председателят на КЗП обясни, че кредитодателят е дължен по закон при подписването на договора да предостави на клиента си т.нар. Стандартен европейски формуляр. „Това е бланка със сравнително лесни за възприемане реквизити, от която може да стане ясно всичко, касаещо сумата, която трябва да върнете. Ако нещо не е ясно, поискайте разяснения. Ако Ви откажат, оставете този търговец – има повече от 60 фирми за бързи кредити на българския пазар“, добави Маргаритов.
По отношение на настоящия летен сезон председателят на КЗП изрази мнение, че протича спокойно с оглед на малкото на брой сигнали от туристи – около 75, на фона на стотиците и хиляди жалби по други въпроси. От началото на май Комисията е извършила над 1200 проверки, като в около 10% от случаите са установени нарушения, което е типично за летния сезон. Маргаритов предупреди, че някои търговци могат да опитат да заблудят клиентите си, че при тях е два пъти по-евтино, като обявяват цените в евро, а не в лева. Или да не изпълнят обещанието си да настанят гостите в договорената стая с изглед към морето, да няма осигурен паркинг до самото място за настаняване, или басейнът да се окаже през три хотела. В такива случаи туристите могат да разчитат на съдействие на Комисията за защита на потребителите.
Топ Новини