Безопасна ли е гражданската авиация у нас?

Животът

27-08-2018, 14:59

Снимка:

wikimedia

Автор:

sofiautre

Всичко от Автора

Най-рисковите ситуации за един самолет са именно излитането и кацането

"Общата връзка между инцидентите на пътя и във въздуха е човешкият фактор. Метеорологичните условия също не трябва да се изключват. В последните години много хора могат да си позволят да си закупят собствени самолети, съответно трафикът стана по-голям. Освен това в редица учебни центрове започнаха да се провеждат и курсове за свидетелство за пилотиране", подчерта в ефира на България он еър гл. ас. по безопасност на полетите в ТУ-София инж. Марин Петров.

По думите му най-рисковите ситуации за един самолет са именно излитането и кацането. "С нарастването на хората със свидетелства, нарастват и полетите, а съответно и инцидентите. В същото време обаче контролните органи и хората, работещи в тях, не се увеличиха. Контролът се занижи определено", категоричен е експертът.

Според авиоексперта Ангел Борисов доста от бизнесмените започнаха да си набавят самолети, защото спестяват доста време, но не трябва летящото превозно средство да се бърка с колата. "Април месец в Свищов също имаше катастрофа на вертолет. Оказа се, че пилотът няма свидетелство от 10 години, а машината беше със заличени серийни номера. Надзорът в държавата липсва. Освен това центровете не обучават добре курсистите", твърди още Борисов.