Анна Икономова откри изложба в софийската галерия "Етюд"

"SUB IMAGO DIALOGOS" може да се види до 6-ти октомври

Галерия ЕТЮД - София откри вчера изложбата "SUB IMAGO DIALOGOS". Тя е дело на Мария Целкинска и Анна Икономова и ще може да се види до 6-ти  октомври.
Откриването премина в приятелска и сърдечна обстановка. Имаше много гости и колеги на двете художнички. Да поздравят Анна Икономова, която е с благоевградски корен, бяха дошли известната писателка Евгения Йорданова и нейният съпруг мореплавателят Николай Йорданов, бившият депутат д-р Николай Томов и други известни благоевградчани.

Анна Икономова е от Благоевград, дипломиран архитект, като в последните години работи в областта на илюстрацията, графичния дизайн и живописта. Има няколко спечелени конкурси и участия в групови изложби. В момента учи в специалност „Изобразително изкуство“ на Софийския университет „Св. Климент Охридски“. В същото време е  преподавател по графичен дизайн в частния колеж „Св. Ариадна“ (София). Работи като свободен артист в сферата на илюстрацията и графичния дизайн.

Изложбата “SUB IMAGO DIALOGOS” представя две различни серии абстрактни картини, противопоставящи подходите на двете художнички. Заглавието е търсена словесна плетеница, която описва концепцията на работа по абстрактните композиции. IMAGO е латинска дума, означаваща ОБРАЗ. Същата дума се използва и за обозначаване на стадия на развитие при определени форми на живот (при насекомите) и представлява трансформацията, чрез която на бял свят се появява нов завършен индивид. Двете художнички не работят с образа, затова картините им са „субимаго“ т.е. извън-образни. Оставяйки образа, те съсредоточават усилията към цвета и към нуждата от изживяването на цвета, която е основна действаща сила за двете авторки (Мария Целкинска и Анна Икономова): „Решихме, че цветът ще бъде организиращата линия в работите ни и ще водим диалози с основните цветове: червено, синьо и жълто. Поставихме си цел да изследваме възможностите на цвета по отношение на това как той ще направи организация на пространството и дали е достатъчен, за да има автономно художествено въздействие.
Двете подхождаме към концепцията на изложбата с различни техники, като противопоставяме живописната класическа техника и дигиталната графика. Това е вторият диалог, който водим помежду си.
Надяваме се, че ще има и трети диалог – този път между картините и зрителя…“