Избрани Новини
Новостите на "Винария 2019" спечелиха посетителите
24-02-2019, 15:39
Снимка:МП Пловдив
Автор:plovdivutre
Още по Темата:Силно присъствие на български вина от местни сортове на ВИНАРИЯ 2019
Вино в бутилка, вдъхновена от ЕСК, представят на ВИНАРИЯ
Срещи и конференции на "Агра" и "Винария" през уикенда
Нови вина и визия на традиционните изложители във ВИНАРИЯ
Повече от половината участници във ВИНАРИЯ 2019 са дебютанти
За първи път дегустираха два вида 10-годишно естествено пенливо вино
За първи път на „Винария 2019“ посетителите дегустираха два вида 10-годишно естествено пенливо вино – бяло и розе. То е отлежавало в дъбови бъчви в Португалия. Своя дебют на изложбата направиха бяла и черна австрийска водка „Х“, произведена от висококачествен картофен спирт без остатъчни аромати. Тя е 12 пъти дестилирана през диамантено-златни филтри. На щанда на фирмата-вносител за първи път бе представена и португалската бира „Роял Версай“, произведена по белгийска крафт технология. Тя се предлага в луксозна бутилка от шампанско, като е позиционирана в премиум класа на пивото. Отличава се с мек и приятен сладък вкус. Вносителят на напитки от Испания, Португалия и Австрия е известен със синьото вино, което преди 3 години беше представено за първи път на „Винария“. Тази година той предложи на посетителите три вина от сортовете Шардоне, Вердеко, Просеко, както и естественопенливо вино. „Уникалният цвят на виното се добива по специална технология от напълно естествени продукти без изкуствени оцветители и ароматизатори. Синият цвят се получава от пигмент, извлечен от люспата на червеното грозде Мерло“, посочи изложителят Борис Борисов.
За първи път на „Винария 2019“ се представиха вина от нови за българския пазар италиански сортове грозде – Алянико, Фаланина и Чиро. Те са специфични за Лацио, Кампания, Сардения и Калабрия. Червеното Алянико е с много наситен цвят и плътно тяло, а в аромата му се долавят нотки на ванилия. От този сорт се произвежда вино „Таурази“, което отлежава в бъчви една година и още една в бутилка. То става почти черно на цвят, тъй като процесът на ферментация е специфичен и джибрите отлежават по-дълго време, докато танинът се извлече. Виното носи името на града, където от векове се произвежда качествената напитка. Бялото Фаланина е плътно и наситено с дълъг послевкус и се консумира охладено. Алянико и Фаланина са най-популярните и предпочитани вина в ресторантите в област Кампания. Единствено в Калабрия се произвежда розето от сорт Чиро, което има аромат на плодове и усещане за пенливост. „На изложбата представихме вина, които са създадени в малко познати италиански винени региони, като идеята ни е да ги продаваме в специализираните магазини в България“, каза изложителят Гаетано Ладзерини.
При изключителен интерес премина първото участие и на производителя на крафт бира, позициониран в пловдивското село Перущица. Пивоварната предложи на посетителите на изложението пет вкуса „Пилс“, „Вайс“, „Раух“, „Самър“ и „Стаут“. „Бирата е създадена според немски закон за чистота на бирата, който датира от 1518 година“, сподели Николета Калейна от „Хилс“. Тя допълни, че са намерили нови заведения и търговски вериги, в които ще се предлагат техните продукти.
За първи път на мегафорума участва словенска фирма, която демонстрира иновативно оборудване и части за винопроизводството и агросектора. Тя е представител на немска компания за Югоизточна Европа, която произвежда компоненти за двигатели, филтри, мехатроника, турбокомпресори, термоуправление и автосервизно оборудване за диагностика и техническо обслужване, подходящи и за селскостопански машини. „Словенската фирма е намерила потенциал на българския пазар. Тя участва на мегафорума за агробизнес и вино и вече заяви участие на Международния технически панаир“, каза асистентът на компанията Йоана-Криста Иванова.
„Изложителите на ВИНАРИЯ и АГРА демонстрират модерни съвременни технологии със спазени стандарти за качество и ефективност. И тази година продължава зелената тенденция в предлаганите стоки и машини в агро сектора и винопроизводството“, коментира главният директор на панаира доц. Иван Соколов. Той уточни, че изложителите, които представят свои продукти в националния изложбен център, са иновативни и динамични компании, които са пулсът на съвременния бизнес.
Топ Новини