Над 2 млн. лева получават училища за иновации

Общество

21-11-2022, 14:30

Снимка:

Министерство на образованието и науката

Автор:

Bulgariautre.bg

Всичко от Автора

Над 2 милиона лева ще получат училищата, които работят по Национална програма „Иновации в действие“.Това съобщиха от пресцентъра на министерство на образованието.

1 875 000 лв. се отпускат за популяризиране и мултиплициране на добри иновации. Предвижда се с тях да се осъществят партньорства с посещения в училищата за представяне на добри образователни иновации. По този модул се финансират 300 иновативни училища, други 300, които нямат този статут, и двете български държавни училища в Прага и Братислава.

С 29 995 лв. ще се финансира организирането на 7 регионални форума (конференции, методически срещи, дискусии, работни семинари за иновации в образованието). Те ще бъдат организирани от РУО в Благоевград, Враца, Велико Търново, Сливен, София-град, Търговище и Хасково, съвместно с училищата–домакини от съответната област, които ще получат финансиране.

За закупуване на материали, учебни средства и пособия за прилагане на иновативни методи на преподаване се отпускат 150 000 лева. С тях се осигурява подкрепа за 123 творчески работещи училища, които създават иновативна учебна среда и нови методи на преподаване. Част от тях получават средства и по модула за партньорства.

Целта на националната програма „Иновации в действие“ е да се популяризират и разпространяват успешните иновации, да се подпомогне въвеждането на нови образователни продукти и да се създаде мрежа от иновативни училища за споделяне на опит. Успешните модели се мултиплицират чрез организиране на местни, регионални и национални форуми и събития за обмен на иновативни практики и чрез партньорставата между иновативните и неиновативните училища. Така по-бързо се трансформира съществуващата класно-урочна организация на учебния процес. Променя се също организационната култура в училищата – развива се култура за иновации, насочена към знанието като ценност и професионално учене. Освен това се стимулира създаването на специфични екипи - професионалните учебни общности от педагогически и непедагогически специалисти от различни области на знанието и практиката, работещи в училището, но и извън него.