Андрей Новаков: Имаме проблем с електрическите тротинетки в цяла Европа

Политика

01-12-2022, 22:32

Снимка:

ПП ГЕРБ

Автор:

Bulgariautre.bg

Всичко от Автора

Електрическите тротинетки не са с изключителни права на пътя и правилата за тях трябва да бъдат еднакви навсякъде. Това заяви българският евродепутат от ЕНП / ГЕРБ Андрей Новаков по повод своя доклад за новата Европейска рамка за градска мобилност. „Имаме проблеми с електрическите тротинетки в почти цяла Европа. Щом си на пътя, трябва спазваш правилата, да носиш каска и жилетка. Имаш ограничение на скоростта, не употребяваш алкохол, не караш по пешеходните алеи, по магистралите и по междуградските шосета. Щом си на пътя, държиш се като участник в движението,“ настоя Новаков в заседанието на Комисията по Транспорт и туризъм в Европейския парламент.

Българският евродепутат е основният докладчик по новата Европейска рамка за градска мобилност и предстои в следващите месеци да обобщи всички идеи, проблеми и предложения за оптимизиране на придвижването в европейските градове. Това включва очертаване на основните приоритети за градовете по отношение на придвижването, оптимизиране на обществения транспорт, насърчаване употребата на електрически превозни средства, подобряване на условията за пътната безопасност и др.

Като основни акценти в работата си по доклада Новаков откроява ползването на електрически превозни средства с акцент върху нуждата градовете да инвестират в изграждане на необходимата инфраструктура за зареждане. Предстои също така да бъде направен преглед и анализ на резултатите от регулиране на максималната допустима скорост за придвижване в оживените населени места с цел намаляване на риска от произшествия. „На дневен ред също така е предложението за въвеждане на 30 км/ч ограничение на скоростта в жилищните райони, както и в зоните, които са с висок риск от инциденти. Това решение вече бе въведено в няколко града и към момента изглежда по-скоро работещо.“

Андрей Новаков е евродепутат за втори пореден мандат. Сектор „Транспорт“ заема важно място в работата му, като в годините досега той се ангажира трайно със защита на националния интерес и позицията на българските шофьори в дебата за европейското законодателство „Пакет Мобилност“. Инициатор е на платформата за обмен на данни от километражите на леките автомобили в ЕС за предотвратяване на измами на пазара на автомобили втора ръка и подобряване на условията за пътна безопасност. Освен това той оглавява представителната организация за сътрудничество на Европейския парламент с ЖП сектора в ЕС - Rail Forum Europe.