Аутлети на популярни марки влизат в новия мол Странд

Архив Бургас

26-06-2012, 13:57

Автор:

Нели Иванова

Всичко от Автора

Огромен 750-инчов екран на входа, който ще се вижда чак от магистрала Тракия, ще предава на живо концерти и конкурси от търговския център. 

Аутлети на популярни марки вместо само скъпарски бутици ще влязат в новия лайфстайл център Странд Бургас. Идеята на иновативната за моловете формула е да се предложат известни лейбъли, но на достъпни за българския пазар цени.

Най-новият в Бургас търговски център вече е на финалната права от изграждането си и ще бъде открит в началото на 2013-а.  Интелигентна паркинг система, щадяща околната среда, над 1000 нови работни места, шопинг център и културно и социално средище, както и куп преимущества обещават за Бургас от фирмата инвеститор ZBS. 

С какво още се различава Странд от традиционния мол, какви събития ще домакинства и достъпен ли ще е за джоба на бургазлии четете в интервю, специално за БургасУтре с Мариела Остенд, ко-директор на ZBS. 

Г-жо Остенд, Странд е представян като търговски център с нови ценови равнища и нов тип социална среда. С какво се различава той от традиционния мол?

За нас един успешен проект в България в дългосрочен план е такъв, който отразява социалните нужди на българина. Не случайно моловете навлязоха толкова бързо - те осигуряват една високо необходима социална среда.

Един атрактивен търговски център обаче задължително трябва да има значителна доза лайфстайл елементи - ресторанти, атракции. Именно в това отношение ние сме различни, защото голям процент от нашата разгъната площ всъщност е отделена за изкуство и развлечения – неща, за които ние не получаваме пари, дори напротив – ние спонсорираме тези дейности.

Странд е проектиран като социално средище и се надяваме наистина да стане една туристическа дестинация, която още повече да обогати социалния облик на Бургас.

По отношение на разликите с традиционния мол, ние се отличаваме и с това, че цялостната концепция няма нищо общо с това, което е правено до сега.

Странд е първият център в страната, който бяга от „затворената кутия“. Той е направен по набиращия все повече популярност по света открит формат, който всъщност е вдъхновен от традиционната главна улица.

Какви социалните преимущества може да очаква градът с новия търговски център?

С отварянето на Странд ще бъдат разкрити поне 1000 работни места. От гледна точка на града, предимствата са огромни. Ние очакваме това да стане една атрактивна дестинация не само за бургазлии, но и за многобройните международни посетители на града.

Това все пак не е само търговски център. В него има много атракции, чиято цел е действително да даде възможност на цялото семейство да дойде и да прекара един страхотен пълноценен ден, изпълнен не само с пазаруване, но и с посещение на културни мероприятия, изкуство и забавление. 

Ние предвиждаме редица арт инициативи, сред които конкурс за графити или т.нар. “urban art”. Желанието ни е чрез тях да дадем поле на многобройните местни таланти да демонстрират своите умения в сферата на изкуството и по този начин да допринесем към имиджа на Бургас като една атрактивна туристическа и културна дестинация.

Бургас като морски град изживява по-голям наплив от клиенти през активния летен сезон, а високите наеми са характерни за моловете. Каква система за тарифиране се предвижда в Странд и ще бъде ли тя в съответствие със сезонната заетост?

Да, абсолютно. Още преди кризата ние бяхме наясно, че високите наемни нива в моловете не са рентабилни в дългосрочен план. Затова решихме да се насочим към формат на търговски център, който да бъде икономически устойчив. При нас специално няма значение само големината на инвестицията. Ние вярваме, че един по-лек, по-мобилен и по-раздвижен формат има много други предимства, освен чисто икономическите.

Едно от най-важните неща за клиентите на един мол е паркингът. Как ще бъде организиран той в Странд? Платен ли ще бъде или се предвижда период с безплатен достъп? 

Странд Бургас е първият търговски център в България с интелигентна паркинг система, която помага на посетителите бързо и лесно да намерят свободна локация измежду 760-те паркоместа. Още на входа, електронно табло ще показва колко свободни места има в паркинга. След това навигационна система с екрани и стрелки ще насочва шофьорите къде най-близко могат да паркират, а зелени и червени светлини отдалеч ще посочват дали определени места са заети или не.

Целта на системата е не само да прекрати безкрайното лутане из паркинга, но и да ограничи количеството на изхвърлените в атмосферата вредни емисии, тъй като посетителите ще паркират много по-бързо и ефективно. Една от основните мисии на Странд е опазването на околната среда. Все пак, сред главните причини за това Странд да е на открито е именно фактът, че по този начин максимално ограничаваме разходите за електроенергия и употребата на съоръжения, които изхвърлят вредни газове във въздуха.

За нас е важно посетителите да виждат в Странд среда, в която могат да си отпочинат от хаоса на работния ден. Чрез специалната паркинг система, ние се стремим да им спестим допълнителни нерви и стрес като ги улесним максимално. Държа да отбележа, че благодарение на същата тази система, сигурността на автомобилите е доста по-висока, тъй като тя документира абсолютно всяко превозно средство, което преминава прага на паркинга. Разбира се, паркингът на Странд ще бъде безплатен за всички посетители на лайфстайл центъра.

Кои са новите марки, които бургазлии могат да очакват в Странд? Има ли сред тях непознати у нас лейбъли?

В момента работим заедно с един от най-големите инвеститори в търговски центрове в Европа и с тях развиваме концепция, с която Странд да даде на града нещо, което е високо необходимо по отношение на търговски марки и което понастоящем няма в Бургас. Разбира се, една част от марките са вече популярни сред българския потребител, но ние разработваме вариант, чрез който да осигурим тези марки на ценови нива, които са подходящи за българския пазар. Става въпрос за outlet формат.

Все още е прекалено рано да се каже точно под каква форма ще бъде организиран миксът от наематели. Категорично обаче мога да кажа, че една част ще бъдат вече познати за България марки, но и много голям процент от тях ще са нови за страната. 

Какви атракции ще бъдат включени в развлекателния център и детския кът? 

Атракциите са безкрайни и голяма част от тях са първи по рода си в България. Странд ще разполага с най-големия външен екран в страната. С размер от 750 инча, той ще бъде монтиран непосредствено до главния вход и ще привлича погледи от далеч, тъй като ще се вижда идеално от магистрала Тракия. 

Екранът ще бъде използван като промоционален канал за реклама на наемателите в СТРАНД. Всеки един от търговските обекти в лайфстайл центъра ще има определено рекламно време, в което ще може да представи своите най-нови промоции. Ще се показват и трейлърите на филмите, които същата седмица се прожектират в киното. 

Второто му приложение ще бъде за зрелищно светлинно шоу, което ще се проектира върху белите навеси на центъра.

Огромният екран ще предава и на живо събитията, които се организират в Странд като концерти или конкурсът за графити. 

Друга уникална за България атракция ще бъде самото светлинно шоу, което ще се провежда нощно време в Странд. То е вдъхновено от меката на развлеченията Лас Вегас и ще се прожектира вечер върху специални бели навеси на лайфстайл центъра. Светлинното шоу ще бъде идеално допълнение към дигиталния интерактивен коридор, който също ще бъде сред видните черти на центъра.

Това обаче е само част от множеството иновативни съоръжения и забавления, които СТРАНД ще предложи. Вярваме, че ще представим на бургазлии неща, които не са виждали никъде другаде.

Относно детския център, желанието ни от самото начало бе да предложим нещо различно от традиционните игри и катерушки. Такива разбира се ще има, но те ще са само една малка част от всичките 1 500 м2, които сме заделили.

Планирали сме да осигурим на децата 9 различни зони, в които чрез игра да развият своите природни заложби в сферата на изкуството, механиката, а дори и в модния дизайн. Управляван от опитни педагози и аниматори, детският център ще предлага богат асортимент от забавни дейности за деца от всички възрасти, както и инициативи с образователна цел в допълнение към учебната програма.

За бургазлии киното винаги е било сред любимите разлечения. С какво Странд ще зарадва феновете? 

Оператор на мултиплекс киното с 8 зали ще бъде индийската компания CineGrand, която тази година стъпва за първи път на българския пазар. Освен най-популярните за момента холивудски филми, бургазлии ще могат да гледат и най-новото от европейската и азиатската кино индустрия.