Германците ни прецакаха – купуваме старите им коли още по-скъпo

Архив София

27-06-2012, 12:09

Автор:

Мая Костадинова

Всичко от Автора

Ако сега сте решили да си вземете германско возило трябва да броите доста повече пари. И да му сложите червен номер с цена до 200 евро плюс технически преглед в Германия, така наречения ТЮФ, за което до приготвите още поне една стотарка.

От 2003 година има забрана за движение на коли извън Германия със жълти транзитни номера.

До преди седмица обаче, родните търговци успяваха да минат между капките. За 70-евро, колкото струва един временен жълт номер, вкарваха старите немски таратайки у нас. Никой не ги спираше, а ако ги спрат давали по 10-20 евро на границата и пристигали благополучно.  Миналата неделя обаче, изревали първите потърпевши. Спрели ги на унгарско –сръбската граница и им свалили номерата. Унгарците им казали, че по молба на Германия си направили закон и с него забраняват на немските коли със жълти номера да преминават през територията им. Това разярило родните шофьори , по-вълнуващото дошло когато им свалили номерата и ги глобили с по 200 евро. На нашенците се наложило да викат пътна помощ и да се придвижат до Сърбия, след което с техни временни номера стигнали до родната територия. Това покачило цената на немските возила с близо 600-700 евро. Възмутени нашенците с право разясняват из  форумите:

"…”жълтите" транзитни номера не са само за територията на Германия - пише го във всяко zullasungstelle! Германия има спогодба с Австрия и Италия за признаване "жълтите" транзитни номера, а редица други държави толерират "жълтите" номера, включително България. Второ "червените" номера не са само за ЕС, а за цяла Европа,важат и за редица страни в Африка, Азия, САЩ! Трето според застраховката си "жълтите" номера могат да бъдат само за Германия и за Германия и други страни. Зелената карта, която ти издават да не би да е фалшива и да минава в zullasungstelle или и за територията на Германия ти трябва зелена карта, при положение че управляваш с немски номер???Като не разбираш нещо не коментирай! Единствената причина, поради която немците биха поискали от Унгария да забрани преминаването с "жълти" номера е евентуално зачестили застрахователни измами в Унгария - виновният да е с "жълти" номера…”

Други отговарят примирено:

“ама и вие сте странни, немеца издава два вида номера, жълти (евтини) които важат само на територията на ДЕ, и червените (малко по-скъпи), с които можеш да си караш колата в ЕУ. Пише го във всеки пункт за издаване на номера. Непознаването на закона не те оправдава.”

Темата буквално взриви търговците. А от немското посолство в София лаконично обясниха пред бТВ: “…Сега в другите страни се правят по-интензивни проверки, но тази разпоредба отдавна важи в Германия. Това няма връзка със Шенгенските разпоредби. Жълтите транзитни номера са за във страната, а червените са за чужбина…”

Те отказаха да коментират дали са уплашени от зачестили застрахователни измами с тези номера. Какви точно са схемите запознатите шофьори не пожелаха да споменат, но всички се досещаме, нали?

Така на практика, ако сега сте решили да си вземете германско возило трябва да броите доста повече пари. И да му сложите червен номер с цена до 200 евро плюс технически преглед в Германия, така наречения ТЮФ, за което до приготвите още поне една стотарка.

А можете и да рискувате. Вземете си жълти номера и знайте, че ако останете без кола в Унгария, от родното посолство обещаха, че ще Ви дадат храна, вода и подслон.

И един малък съвет. Когато пътувате носете поне 500 евро в себе си. Никога не знаете какво Ви чака.

Успех!

ОЩЕ АВТОРСКИ СТАТИИ НА МАЯ КОСТАДИНОВА ВИЖТЕ ТУК