Правят Пловдив столица на културния туризъм в България

Мисия Пловдив

30-10-2012, 14:24

Снимка:

Plovdivutre.bg, архив

Автор:

Петя Коленцова

Всичко от Автора

Още по Темата:

Шлайфаме родния туризъм с над 2 милиона лева

Залагат на емоцията в рекламата

В Пловдив ще бъде разгледана стратегията за популяризиране на страната ни като туристическа дестинация, съобщи Анелия Генова, шеф на дирекция „Маркетинг, реклама и информация“ към Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ).

Стратегията се разработва по проект нов туристически бранд „България“ на стойност над 2 млн. и 800 хиляди лева по ОП „Регионално развитие“.

11 дискусии са планирани в страната, първата бе днешната в Пловдив. Брандът цели популяризирането на морския туризъм, както и планинския, културния, балнео и спа, еко, приключенски, слески, конгресен и голф туризъм у нас. 

"Мястото на Пловдив е в развитието на културния туризъм, все още не е определен регионът, където ще се прави пилотен бранд“, уточни Генова. 

Стратегията трябва да е разработена до началото на февруари 2013 г. , а регионалните брандове ще продължат работа след това. Визията на рекламата на страната ни ще бъде нова, непозната, съобразена със световните тенденции. „Ще стъпи на новата представа за туризъм в света, а именно емоционалното обвързване и преживяванията. Това е смисълът на бранда дестинация „България“, обясни още Генова. 

По думите й брандът не трябав да се разбира като лого. Архитектурата му е като айсберг. Вижда се само върхът, но има много повече неща, които го изграждат.

Според Генова сега България се рекламира основно чрез журналистически посещения, презентации и пресконференции. Рекламна кампания предстои в Русия, Великобритания, Германия, Украйна, Швеция, Румъния. “Предвиждаме популяризиране и във Франция, а във Финландия ще е с телевизионна реклама към края на годината“, добави маркитинг-експертът на МИЕТ.