bTV: Булсатком ни изнудва

Клиентите на кабелния оператор ще плащат по-ниски такси докато няма bTV в пакета

"Към момента няма благоприятен развой в търговските взаимоотношения между bTV Media Group и Булсатком и договор за настоящата 2013 г. не е подписан. Поради това абонатите на кабелния оператор не получават сигнал от седемте канала на медията", съобщи bTV  в официално изявление, публикувано този следобед на сайта на медията.

Днес, както и се очакваше, абонатите на Булсатком останаха без bTV и останалите канали на bTV Media Group. Двете страни така и не се договориха до края на 2012 година, а програмите бяха оставени в пакетите на оператора само за почивните дни.

"Булсатком не предприема ефективни действия за добросъвестно договаряне с bTV Media Group. Доставчикът продължава да налага безпрецедентна ценова дискриминация на bTV, въпреки че цената на каналите bTV е изцяло съобразена с пазарните условия и себестойността на програмното съдържание", отговори този следобед медията.

"Като злоупотребява с пазарната си мощ и над 35% пазарен дял, Булсатком изнудва медията с непазарни цени, а в същото време предлага по-добри условия на други български канали с многократно по-нисък аудиторен дял.

Общата пакетна цена на седемте канала на bTV Media Group реално не е променена спрямо миналата година и е значително по-ниска от цената, която Булсатком плаща за единичен български канал с многократно по-слаба гледаемост в сравнение с всеки от каналите на bTV. 

Булсатком отказва конструктивни преговори и диалог с медията и продължава да не заплаща дължимите значителни суми на bTV Media Group. Същевременно са ощетени и абонатите на оператора, предплатили пакетите, съдържащи каналите на bTV, тъй като  Булсатком не им осигурява достъп до тях.

Също толкова негативен е ефектът върху зрителите и от некоректното отчитане на реалния брой абонати от страна на Булсатком към bTV. Операторът събира в най-кратки срокове такси от всички свои абонати, и не само че не плаща на медията в договорените срокове, но и декларира по-малък от реалния брой зрители. Така ощетява възможностите на телевизията за инвестиции в ново и качествено съдържание, а оттам – и самите зрители, които плащат именно за съдържанието, а не за преносната мрежа. Независимо проучване на Асоциация на българските радио- и телевизионни оператори - АБРО  потвърждава системната некоректна практика на кабелния оператор, а калкулация на медията сочи, че загубите за последната година се равняват като стойност на продукционния бюджет на най-малко два нови български сериала. С това Булсатком ограничават развитието както на българската култура, така и на творческия потенциал на нацията в областта на филмо- производството."

По-рано днес Булсатком пусна следното съобщение :
"Уважаеми клиенти, Извиняваме се отново за причиненото неудобство. Въпреки усилията ни да бъде постигната нова договореност за приемливи условия в защита на интересите на клиентите ни, сигналът бе преустановен поради изтичане на договора ни с bTV Media Group. Сигналът ще бъде възстановен при достигане на справедливо решение."