Избрани Новини
Дебнат ни 40 нови стационарни камери на КАТ
11-01-2013, 12:00
Снимка:БГНЕС
Автор:Sofiautre
Още по Темата:Катаджиите вече спират само нарушители, забравят за „К’во правим сега"
Жертвите на катастрофи намаляват. За сефте от години – под 600
До края на януари пристигат и 25 камери за патрулките
40 нови стационарни камери за контрол на скоростта по пътя трябва да бъдат поставени до края на годината в страната, обяви началникът на отдел "Пътна полиция" при ГД "Национална полиция" комисар Антон Антонов пред "Фокус".
Той посочи, че до края на януари ще бъдат доставени и нови 25 камери за автомобилите, като по този начин патрулките, които ще снимат нарушители, ще станат 134.
"Тези камери, които са в автомобилите на служителите, могат да работят за издирвани превозни средства, за такива без гражданска отговорност. Те могат да работят и за скорост. Стационарните, които се използват до момента, са само за скорост и се задействат само когато има нарушител", поясни комисар Антонов.
По думите му какви ще бъдат новите 40 камери ще покаже обществената поръчка.
Комисар Антонов допълни, че тази година трябва да започне и изграждането на единния център за страната, който да обработва снимките.
Полицейският шеф коментира и тенденцията за намаляване на жертвите на пътя, като по думите му най-добри са показателите в Стара Загора, където броят на загиналите на пътя е намалял с 20 души, както и в Русе, където загиналите през миналата година са с 15 по-малко.
Антонов отбеляза, че добрите резултати имат връзка с пускането на магистрала "Тракия" в участъка от Стара Загора до Нова Загора, а в Русе също е имало рехабилитация на пътя Русе – Бяла.
Както е известно преди ден от МВР пуснаха официалните данни, според които на фона на 2011 г. броят на загиналите заради пътнотранспортни произшествия е намалял.
"По оперативни данни, 559 са загиналите през 2012 година, което е с 57 е по-малко спрямо 2011 година. 8191 са ранените по пътищата, което е със 110 по-малко от миналата година", отбеляза комисар Антонов.
Според него това се дължи на първо място на подобрената инфраструктура. "Това, което може да направи една добра пътна инфраструктура, не могат да направят никакви санкции и контрол. Ако пътната инфраструктура е добра и може да "предвиди" грешките на съответния водач, тя бива безопасна", завърши още Антонов.
Топ Новини