Монтират диодни реотани на новите спирки срещу заледяване

Платформите за пътниците ще бъдат отопляеми, за да гарантират сигурното придвижване и качване в автобусите.

Диодни реотани ще бъдат монтирани под повърхността на новите спирки, които ще бъдат изградени по проекта за интегриран градски транспорт в Бургас. По този начин помещенията и платформите ще бъдат отопляеми и ще се гарантира сигурното предвиждане на пътниците и качването в автобусите. Това стана ясно по време на обществено обсъждане вчера в общината.

По трасето на бързата автобусна линия ще бъдат изградени 40 нови и модерни спирки, които ще осигуряват слизането и качването на пътниците в двете посоки на маршрута на BRT. Част от тях ще заменят старите съоръжения, но ще бъдат изградени и помещения на нови места по трасето.

"Новите спирки ще бъдат съоръжени с платформи на нивото на автобуса за хората с увреждания, които ще бъдат отопляеми против заледяване зимно време, рампи, места за сядане, заслони от слънцезащитно закалено стъкло, предпазващи от дъжд и вятър, информационна система, машини за продажба на билети, павилиони за вестници. На големите станции са предвидени места за хора с увреждания, за майки с малки деца и колички, и тоалетни", казаха от екипа, който работи по пилотния за страната проект.

Освен това, за да се осигури максимално бързото предвижване на спирките на BRT няма да има джоб, те ще бъдат изградени до бордюра.

"Спирките на Бързата автобусна линия са проектирани така, че да дават най-добра възможност за прикачване към всички други градски и извънградски линии на обществения транспорт.  Бързата /BRT/ линия ще е с дължина 15 км., а трасето й е разделено услковно на 2 линии – едната към к-с „Славейков“, втората към к-с „Изгрев“. Тя ще започва от к-с „Меден рудник“, където ще бъде изграден нов модерен терминал на мястото на сегашното кръгово обръщало за автобуси и тролейбуси. Той ще има система за видеонаблюдение, буферен паркинг за изчакване на 6 автобуса, санитарни възли, информация в реално време и озеленяване", разясниха проектантите. 

По време на обсъждането вчера стана ясен и маршрута на екорейсовете, които ще се движат на всеки 3 минути от станция "Меден Рудник". Оттам ще се отправят по бул. "Захари Стоянов" – ул. "Тодор Александров" – ул. "Спортна" – ул. "Индустриална"– ул. "Иван Вазов" до ул. "Христо Ботев". Оттам единният маршрут продължава по ул. "Христо Ботев" до Централната автобусна спирка, която ще бъде изградена на ул. "Сан Стефано", пред площада на сградата на Бургаски свободен университет, по бул. "Стефан Стамболов" до кръговото в района на х-л "Мираж", където се разклонява на две – към комплексите "Изгрев" и "Славейков".

"Широк обществен достъп и отваряне към морето ще осигури новият терминал "Юг", който ще бъде на мястото на автогара Юг. Основната му цел е да свърже пътникопотока от града с автобусните линии към Северното и Южно Черноморие и да осигури връзка с гарата, бъдещата зона за обществен достъп и морската гара на пристанището, както и със Сарафово и летище – Бургас. Идеята е там да се оформи нов гаров площад с озеленяване и сграда", допълниха от местната администрация. 

Идеята е сградата да има две лица. Фасадната й част ще бъде разположена към пътното платно, предвижда се рейсовете да минават зад нея. В нея ще има чакалня, стая за майки с деца, санитарни възли, каси за билети, павилион за вестници, кафене, служебни офиси за шофьори, инспектори и диспечери, багажно помещение и туристически информационен център.

"Връзката на този терминал с BRT линията ще се осъществява по бул. "Иван Вазов".

С реализирането на проекта ще бъде реализирана цялостна рехабилитация по трасето на BRT линиите, разчертаване на BUS лентите, по които ще се движат само автобусите на градския транспорт и осигуряване на приоритет за автобусите на кръстовищата", обясниха от общината. 

Тази част от проекта обхваща първата му част и трябва да приключи до април следващата годна. По време на следващия етап ще бъдат изградени буферните паркинги по крайните спирки, което ще позволи на шофьорите да не влизат в града с колите си. Пълно обновяване на автогара Запад, която пък ще даде връзката с междуселищния транспорт ще бъде направено в следващия програмен период.

Обсъдени бяха и трасетата на бъдещите велоалеи, свързани с проекта. Те ще бъда вписани в цялостната транспортна схема на града и ще допълват двете бързи автобусни линии. Велотрасетата са разделени условно на 5 линии – транзитна, допълваща, рекреационна и др. Велосипедистите ще могат да се прикачат на всяка една от тях максимум за 3 мин., а оттам за 20 мин. най-много ще достигат до желаната от тях дестинация. Те ще бъдат разчертани сегрегирано, където е възможно извън пътното платно, успоредно на него или върху него – където няма друг вариант.

Всички градски комплекси са включени в новите 20 км. велоалеи, като до най-многолюдния к-с "Меден рудник" ще се стига по 2 вело линии – едната минаваща по бул. "Тодор Александров", втората – по бул. "Индустриална". Големите търговски центрове също ще влязат в схемата на новите велоалеи чрез транзитни трасета. Идеята велотранспорта да се превърне в алтернатива и предпочитан начин на придвижване пред другите видове транспорт в рамките на града.