Избрани Новини
Новички 126 коли в софийския градски транспорт
10-02-2013, 09:50
Снимка:БГНЕС
Автор:Sofiautre
Още по Темата:Кметицата ни обеща нови автобуси, тролеи и трамваи. Скоро!
София си пожела 10 влака за метрото и 20 бързи трамвая
С €60 млн. заем подменят вехтите автобуси, трамваи и тролеи в София
Старите - некомфортни и със скъпа поддръжка
Една трета от автобусите в градския транспорт в столица ще бъдат подновени с нови 126 коли. На 11 февруари ще бъде обявена обществената поръчка за доставката им.
В ход е и обществената поръчка за избор и доставка на двайсет нови трамвайни мотриси, заяви пред БТА зам.-кметът по транспорта на Столична община Любомир Христов.
Поетапно до края на годината по-голямата част от автобусите трябва да бъдат доставени, а останалите - догодина, уточни той.
По думите на Христов с реализирането на проекта не малък брой линии ще бъдат изцяло модернизирани, тъй като една линия е обслужвана средно от около осем до десет автобуса.
Автобусният парк на Столичната община се състои от 450 автобуса, като чрез закупуването на 126 нови коли, всъщност ще бъде подновена една трета от целия автопарк, каза заместник-кметът. В момента част от автобусите са в тежко експлоатационно състояние. Те са на над 30 години и са от различни търговски марки като "Икарус", Мерцедес", "Ман".
Техническата им поддръжка е скъпа, а и дори да се ремонтират, не биха могли да дадат очаквания от хората комфорт на пътуване, коментира Любомир Христов. Той припомни, че е сключен договор задоставката на десет нови метровлака, които трябва да бъдат доставени през следващите 11 месеца. В ход е и поръчката за избор и доставка на трамваи.
Ще бъде извършена рехабилитация на трамвайното трасе по бул. "България", ще се въведе интелигентна система за управление на трафика, каза Христов. През март пък се очаква да започне строителството на разклонението на метрото до Бизнеспарка в "Младост" 4, припомни заместник-кметът.
Христов каза, че тази година в проектобюджета на Столичната община са заложени 5 млн. лв. повече в сравнение с миналата и средствата ще бъдат малко под 310 млн. лв. Целта е да се компенсират увеличените цени на горивата и електроенергията. Едновременно с това общината задържа цените на билетите и на картите за градския транспорт, така че да не се налага да се увеличават, подчерта Христов.
Любомир Христов припомни, че през последните няколко месеца Центърът за градска мобилност е предприел няколко допълнителни мерки за увеличаване на приходите, една от които е ограничаване на безбилетното пътуване в градския транспорт.
Заместник-кметът отбеляза, че е въведен постоянен контрол в част от извънградските линии в периферията на Столичната община, като намерението е до средата на годината такъв тип контрол да бъде въведен по всички извънградски линии. За тази цел се използват трайно безработни, част от които са наети по ОП "Развитие на човешките ресурси".
Според Христов практиката е успешна, като до този момент по някои от линиите има стократно увеличение на продажбата на билетите. По някои от линиите водачите преди са продавали по 3-4 билета на ден, а сега - по 100-120 билета. Що се отнася до вътрешноградските линии - редовността на пътниците се следи чрез мобилни контролни екипи, каза Христов. Заместник-кметът потвърди усилията на Столичната община цената на билетите за градския транспорт да не бъде повишавана, въпреки ръста в цената на всички енергоносители, които са основен разход за транспорта. Смятам, че и с използването на карти за градския транспорт единичната цена на пътуването може да се намали от 30-40 до 50 стотинки, каза заместник-кметът.
Топ Новини