Московски към протестиращи: Скъпи мои, много сте закъснели!

Според него протести е трябвало да се вдигат, когато БДЖ е правила заеми, а не сега

БДЖ е натрупала 840 милиона лева задължения към банки и държавата не е имала ангажимент. Ако в момента се вземе решение държавата да влезе в ангажимент, и да помага на БДЖ, ние трябва да попитаме гражданите - дали са съгласни да плащат 840 милиона лева.

Самите банки са били наясно, че това са заеми, които БДЖ няма как да върне. Тези 840 милиона лева дългове, сме ги намалили на 720 милиона лева.

 

Това каза на пресконференция министърът на транспорта в оставка Ивайло Московски в отговор на журналистически въпрос за работата му.


Московски посочи, че единственият начин, по който кредиторите могат да получат част от своите взимания, е приватизацията на "Товарни превози", а също и че "Пътнически превози" трябва да останат държавни, но да бъдат стабилна компания. Той ги нарече „социалният транспорт” на България.


„И до днес твърдя, че ако кредиторите активно влязат да си изискат взиманията, компанията е приключила за дни”, каза Московски.

„Ако хората протестират днес срещу тези процеси, аз ще им кажа: скъпи мои, много сте закъснели. Трябвало е да протестират по времето, по което компанията е правила тези заеми”.


По негови думи - това се е случило при управлението на Станишев.

Правилното вдигане на доходите е чрез растеж, според Московски. Изкуственото вдигане задължава всички следващи да платят.

 

Той каза още, че фирмите, които са подали документи за приватизация на БДЖ "Товарни превози", са започнали една по една да се отказват.

В Агенцията по приватизация се провеждат срещи с евентуални купувачи, но няма информация за имената на инвеститорите, които са се отказали.


„Знаете, че в продължение на година работихме със Световна банка. Световна банка не дава парите на дружеството. Дава ги на държавата”, каза Московски.

За да ги даде държавата на БДЖ, трябва да получи позволение от Европа, обясни той, а за да се получи позволение от БДЖ 50% от помощта трябва да бъдат подсигурени от БДЖ, а приватизацията на БДЖ „Товарни превози” би позволила това да се случи.