ЧЕЗ в стрес. Напълниха клиентската кошница с обещания

Удължават двойно срока за безлихвено плащане на сметки, предлагат и разсрочено плащане

От 10 на 20 дни е удължен периодът за безлихвено плащане на сметките за битовите клиенти на ЧЕЗ, съобщиха от компанията.

Компанията предложи удължения срок на безлихвено плащане като част от пакет от мерки, с които да стимулира редовните си клиенти и да им помогне да изплащат задълженията си навреме.

"Това, което научихме през последните два месеца, е, че трябва да слушаме по-внимателно какво ни казват хората и да сме по-диалогични и ориентирани към решаване на техните проблеми. С удължения срок за безлихвено плащане на сметки за електроенергия и пакета от мерки и поощрения, които подготвяме, се надяваме да подпомогнем домакинствата в тази ситуация на силно свити семейни бюджети и финансови затруднения", каза Петър Докладал, регионален мениджър на ЧЕЗ за България.

Като част от пакета мерки за облекчаване на битовите клиенти ЧЕЗ предложи възможност и за разсрочване на плащането на сметките за срок от шест месеца и 10% първоначална вноска при сметки над 100 лв.

За всички сметки до 100 лв. се предлага разсрочване на две равни вноски от по 50%.

За периодите на договореното разсрочване не се пристъпва към спиране на тока.

Решенията на ЧЕЗ идват два дни, след като главният прокурор Сотир Цацаров обяви, че обвинението иска от ДКЕВР да отнеме лиценза на електроразпределителното дружество.

Причината е проверка на прокуратурата в енергийния регулатор, която е установила масови нарушения в периодите, за които дружеството отчита консумацията на електроенергия и така определя крайните сметки за ток.

Прокуратурата се зае със столичното дружество още на 19 февруари, като на същата дата тогавашният премиер Бойко Борисов заяви, че "в рамките на деня ще бъде отнет лицензът на ЧЕЗ".