Китай напира да гради магистралата между Бургас и Варна

Мисия Бургас

27-09-2013, 16:58

Снимка:

БГНЕС, архив

Автор:

Burgasutre

Всичко от Автора

Още по Темата:

Гимназисти от Бургаско питат депутатите за магистрала Черно море

На този етап няма развитие поради редица особености на националното и европейско законодателство

Китай проявява интерес да инвестира в изграждането на автомагистрала "Черно море", съобщи шефът на Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти" Асен Антов.

На този етап намерението на Китай няма развитие поради редица особености на националното и европейско законодателство. Средствата, които са готови да вложат са от кредитната линия от 100 млрд. долара в страните от Централна и Източна Европа, обясни Антов.

През март премиерът на Катар шейх Хамад бен Джасем бен Джабер Ал Тани заяви, че страната също има интерес да инвестира в няколко инфраструктурни проекти в България.

Сред тях бе изграждането на автомагистрала "Черно море", предава "24 часа".

Автомагистрала "Черно море" трябва да свързва градовете Варна и Бургас, като се движи панорамно покрай Черно море.

Тя е част от паневропейски транспортен коридор 8 (Дуръс - Тирана - Скопие - София - Бургас - Варна). Общата дължина на участъка Бургас-Варна е 103 км.  

Парите за пътни проекти за следващия програмен период са крайно недостатъчни. Единствена алтернатива са публично-частните партньорства, с които например може да бъде завършена АМ "Хемус", коментира още Асен Антов.

Той обясни, че транспортната инфраструктура може се прави през Закона за концесиите. Това е метод, прилаган в другите европейски държави, който може да бъде приложим и у нас, отбеляза Антов.

"У нас има устойчиво, макар и невярно твърдение, че концесията е свързана с директни плащания на строителите на инфраструктурата. Това обаче е само един от трите възможни начини за плащане. Вторият начин е чрез таксуване на преминаващите, а третият - плащане за наличие на инфрструктура", обясни Антов.

Той посочи, че по предварителни изчисления за 10-15 хил. коли годишно хипотетичните такси биха били в рамките на 15 до 20 лева на отсечка от 100 километра.

"Това е недопустимо висок размер и потребители на тези услуга няма да има. Само магистрала „Тракия" може да работи по този модел, защото там натоварването е над 23 хил. автомобила годишно", допълни ръководителят на дружеството.