Фандъкова и шефът на „Пътна инфраструктура“ обсъдиха пътните проекти в София

Кметът и инж. Стефан Чайков обсъдиха реализация на Западната дъга на околовръстнияпът и Северната скоростна тангента

На срещата кметът Фандъкова заяви, че двата обекта са изключително важни за столицата.

Общината е разработила идейните проекти и е извършила градоустроуствените процедури по одобряването на плановете. Инициирахме включването на обектите в този програмен обект и ще работим заедно с Агенция „Пътна инфраструктура“ за успешното им реализиране, каза още Фандъкова.

Инж. Стефан Чайков информира кмета на София, че е получено уведомление от Европейската комисия, че апликационната форма за проекта Западна дъга на Софийския околовръстен път е определена за допустима. Строителството на първия участък на Западната дъга - път ІІ-18 СОП от км 59+400 до км 61+629 и от км 0+000 до км 0+780, който се изпълнява в момента по договор трябва да приключи през юли. Неговата дължина е 3,009 км. За втория участък - от р. Какач до Северната скоростна тангента, процедурата за избор на строител бе прекратена в края на септември м. г.

Решението за прекратяването й е обжалвано пред Комисията за защита на конкуренцията и ВАС. Заседанието на ВАС е насрочено за края на януари т. г. Западната дъга на Софийския околовръстен път е продължение на автомагистрала „Люлин” и е част от коридор №4 на трансевропейската Инж. Чайков информира столичния кмет Фандъкова, че до края на януари предстои да подпише договора за изграждане на Северната скоростна тангента. Дължината на отсечката е 16.54 км. Строителните дейности ще започнат през пролетта и трябва да приключат до края на 2015 г.

Проектът ще се финансира от ОП „Регионално развитие”. В момента АПИ подготвя документите за подписване на договора с консорциум „ХПВС-ССТ“. Стойността му е 149 999 999 лв. без ДДС. Северната скоростна тангента е обект от изключително значение за София и страната, тъй като в нея се пресичат едни от най-важните пътни връзки на страната – АМ „Тракия“, „Хемус“, „Люлин“ и пътят София - Калотина. Предвижда се изграждането на 19 съоръжения, 3 големи пътни възела и др.


На срещата в Столична община г-жа Фандъкова и инж. Чайков решиха с цел по-добра координация между институциите да бъде създадена работна група с експерти от общината и АПИ, която да следи за изпълнението на големите и важни за столицата пътни инфрастурктурни проекти.



Снимка на Деня

Щрихи от Плевен