Променете диетата, ако имате някой от следните симптоми

Виж знаците тук!

В ежедневието трудно успяваме да проследим какво точно се случва с и в нашето тяло. Когато обаче има проблем, то ни изпраща сигнали, които е добре да не игнорираме.

Учените са установили, че най-често здравословните проблеми идват при хора с вредни навици и неправилно хранене.

Тези проблеми не се появяват за една вечер, а избиват след натрупване. Особено трябва да внимават хората, които се подлагат на диета, защото често те се спират на неподходящ хранителен режим, който лишава тялото им от необходимите вещества, пише tialoto.bg

Ето и кои са знаците, които ще ви подскажат, че трябва да промените хранителния си режим:

1. Косата ви започва да пада

Здраво функциониращият организъм изисква адекватно хранене. Космените фоликули не са изключение. Диетите, които подлагат организма на глад водят до косопад – често те не доставят достатъчно протеини, мастни киселини и витамини (витамин С, желязо и цинк). Това води до загуба на коса!

2. Преждевременно стареене

Изследвания показват, че по-питателната храна забавя стареенето на кожата. Проучване през 2012 г. обобщи, че диета, богата на витамините A, C, D и Е, в допълнение с антиоксиданти – каратеноиди и флавоноиди – има благотворен ефект върху кожата и помага запазването на младостта ѝ.

За да получите този букет от полезни вещества, заложете на хранителен режим, пълен с разнообразни плодове и зеленчуци (по 5 порции на ден).

3. Влошаване на оралното здраве

В момента, в който имунитетът ви отслабне и балансът на необходимите вещества в организма ви се наруши, устата ви започва да ви сигнализира за проблем. Това може да е лош дъх, кървящи венци, херпеси, афти, дори появата на кариеси и нарушения в емайла на зъба.

Колкото и да не ви се вярва, има диети с повишена консумация на захари, които са вредни за зъба и водят до появата на кариеси. Газираните напитки също постоянно обливат зъбите ви със захар.

Често срещан знак за неправилно хранене са подутите и кървящи венци. Според специалистите те са свързани с недостиг на витамин С. Той се съдържа в цитрусовите плодове, ягодите, доматите, зелените листни зеленчуци.

4. Рязко покачване или намаляване на теглото

Бързото надебеляване или отслабване е често срещан предупредителен знак, че трябва да промените хранителните си навици. Неволната загуба на тегло говори за недохранване. А наддаването пък е знак, че диетата ви има много празни калории, които нямат хранителна стойност. За да запазите теглото си/или да го намалите, като при това няма да изтощите организма, заложете на храни с фибри и протеини. Доста хранителни и диетични са още киноа, тофу, леща.

5. Забавяне на умствената дейност

Ако имате проблем с концентрацията и запомнянето, търсете причината в диетата ви. Човешкият мозък също има нужда от храна и най-вече омега 3 мастни киселини, за да бъде здрав. Дайте му ги като включите в менюто си орехи, ленено семе, рибено масло, както и дива сьомга.

6. Храносмилателни проблеми

Стомашният дискомфорт често се дължи на прием на храни, които са бедни на фибри. Това може да доведе до запек, което означава задържане на ненужни вещества в организма. Дневната доза за прием на фибри за жените е 25, а за мъжете – 38 грама.

За да си набавите необходимото количество фибри, заложете на пълнозърнести храни, ядки, семена и пресни или замразени зеленчуци.

7. Раните ви зарастват бавно

За да зарастват раните ви, организмът трябва да се възстанови. Това се получава за определен период от време, ако той е силен и функционира нормално. Забележите ли, че раните ви се затварят по-бавно от обикновено, това означава, че му липсват важни съставки. Изследванията показват, че приемът на протеини, микроелементи и достатъчно калории е важна предпоставка за правилното зарастване на наранените места.

8. Слаба имунна система

Всички знаем, че по време на диети имунитетът пада. Това е така, защото повечето диетични храни не позволяват набавянето на разнообразни съставки в организма и лесно хващаме инфекции.

Ако искате да отслабнете и намалите количеството храна, което обикновено приемате, включете в менюто си продукти, богати на витамините А, С и Е, също и на селен, желязо, фолиева киселина и цинк, които са важни за подсилването на имунната система. Тях може да намерите в плодовете, зеленчуците, пълнозърнестите храни, ориза.

9. Чувство на умора

Нивото на енергията е един от най-добрите показатели за качеството на вашата диета. Ако постоянно сте уморени, има голяма вероятност да лишавате организма си от протеини, за сметка на завишено количество въглехидрати.

Проучванията показват, че смесването на пълнозърнести храни с протеини помага за стабилизирането на кръвната захар.



Снимка на Деня

Щрихи от Плевен