Бургаски автобусни превозвачи се включат в националния протест

Новините

14-01-2014, 08:25

Снимка:

БГНЕС, архив

Автор:

Ния Русалиева

Всичко от Автора

Още по Темата:

Уволнените корабостроители се стягат за нови протести

Нерешените проблеми в бранша са свързани с нерегламентираните курсове и сивия сектор

Бургаски автобусни превозвачи ще се включат в националния протест. Според собственици на частни фирми в града, нерешените проблеми в бранша са свързани с нерегламентираните превози и сивия сектор и са много стари.

"Това е проблем, с който предишното правителство изобщо не искаше да се бори. Сегашните управляващи в началото на няколко срещи заявиха някаква готовност за справяне с проблемите и спряха до там. Може би заради липса на желание, на капацитет или заради самата обстановка -да спасят първо себе си и после да правят всичко останало", каза пред радио "Фокус" Румен Христов, собственик на частна автобусна фирма в града.

Той обясни, че в областта проблемът с превозвачите в сивия сектор е най-слабо застъпен, но съществува и тук. По думите му в тази обстановка собствениците не могат да плащат данъците си, както и заплати на персонал, с в същото време са задължени на 100% да изпълняват възложените графици от общините.

"Заставени сме да правим една дузина безплатни или намалени цени на пътувания на различна категория граждани, без изобщо да има предвидено финансиране от бюджета за някои от тях. Това е абсурдна ситуация. Или държавата вменява задължения за безплатни превози, за което компенсира превозвачите или това, което споменах по-горе не е търговски принцип",  допълни Христов.

Той обясни, че в рамките на този месец няма да има никакви конректни действия освен символични протести.

"Не може държавата да ни вменява задължения и в същото време да бяга от ангажименти. Години наред компенсациите , които са за пътувания до слабо населени райони или за превози на различни категории граждани намаляват, а пътуванията се увеличават. Няма как без помощ от държавата да изпълняваме нейната социална функция. Това е тотален отказ на държавата от ангажименти. Ние сме готови да правим всякакви превози, но трябва да бъдем компенсирани. Например, в Чехия превозвачите получават по 1 евро на километър за превозите, които им се възлагат независимо от това колко е натоварена линията, а ние не получаваме почти нищо", каза още Христов.