Все още не си поръчал, но вече получаваш

Това е новата идея на Amazon

Amazon познава така добре потребителите си, че иска да изпраща пратките им, преди да са ги поръчали.

Интернет търговецът от Сиатъл е получил патент за “очаквана доставка”, метод за изпращане на пратки, преди клиентите да са кликнали върху бутона „купувам”.

Технологията може да съкрати времето за доставка и още повече да ограничи пазаруването във физическия свят. Amazon твърди, че може да опакова и доставя продукти, които очаква, че клиентите му ще искат, но все още не са поръчали. Според патента пакетите ще чакат в складовете, готови да бъдат натоварени, докато пристигне поръчка от клиента.

За да реши какво да приготви за изпращане, Amazon ще анализира предишни поръчки, търсения на продукти, списъци с желани стоки, съдържание на количката за пазаруване, върнати продукти и дори колко дълго един интернет потребител държи курсора върху дадена стока.

Алгоритъмът на интернет гиганта може да доведе и до грешки и разходи за връщане на пратки. За да минимализира тези разходи Amazon обмисля да дава на клиентите намаления или да превръща нежеланите доставки в подаръци. „Доставянето на пратка, която да бъде промоционален подарък може да бъде използвано за изграждането на добра репутация”, се казва в патента.