Ситуацията на границата е само привидно разрешена

Кой ще понесе отговорността за икономическите загуби?

Общо 365 товарни автомобила са успели да преминат през българо-турската граница в двете посоки през първите 8 часа, откакто блокадата е свалена, информира Нова Телевизия.

Постепенно километричните опашки от камиони, натрупани през последните 3 дни, започват да намаляват и работата по двустранните доставки привидно се нормализира. На 17 февруари пък предстои среща на правителствено ниво между България и Турция.

Всичко това обаче не внася спокойствие у превозвачите. Повечето от тях подхождат с недоверие и към решенията, и към предстоящите разговори и се опасяват, че ситуацията е само временно разрешена. Някои от тях заплашват с нови блокади, ако въпросната среща не бъде успешна, с уговорката, че успехът за управляващите може да не се припокрива с представите на самите шофьори.

„Желанието на превозвачите е да се решат проблемите, да седнат на масата и да решат проблемите, защото от цялата работа страдат търговците и транспортният бранш", предупреждава един от тях, докато съответните звена продължават да отчитат поскъпване на редица продуктови групи.

Превозвачите са поставени пред огромен натиск, а някои от тях - дори персонално, като са заплашени от фирмите, че ще се наложи да плащат санкции за забавянето на товарите. Защото, когато търговците започнат да отчитат загубите от пониженото потребление, все някой ще бъде осъден да понесе отговорността за това, дори да няма никаква вина.

А това няма да са управляващите, които се подготвят за понеделнишкото си сутрешно кафе с турското транспортно министерство. Среща, на която този път би било добре да присъства и министър Папазов.