Избрани Новини
Учени създават "детектор на лъжата" за социалните медии
22-02-2014, 09:07
Снимка:DobrichUtre
Още по Темата:Как се прави секс в социалните мрежи?
Facebook, Google+ и другите социални мрежи ревизират линкове заради Chanel
Учени се опитват да създадат детектор на лъжата за социалните медии, за да може да се проверяват онлайн слухове. Системата ще анализира в реално време дали публикуваната информация е вярна, предаде Би Би Си.
Също така ще може да се определя дали профили в социални медии са създадени, за да се разпространява невярна информация, пише "Стандарт".
Целта е да се помогне на организации, включително правителства и службите за спешна помощ, да се справят и реагират по-ефективно на различни събития.
Виртуалният детектор на лъжата се разработва от екип от специалисти в Университета в Шефийлд. Проектът се ръководи от др. Калина Бончева, като участие имат пет университета и няколко компании - Atos, iHub, swissinfo и българската Ontotext.
Софтуерът разчита на информация след бунтовете в Лондон през 2011 г. Анализират се данни от Twitter и Facebooк, както и коментари в някои форуми. Идеята е чрез тези данни да се проверят възможностите на софтуера.
"След бунтовете през 2011 г. имаше предложения социалните мрежи да се спират, за да не позволяват на протестиращите да се организират. Социалните мрежи обаче предосавят много полезна информация. Проблемът е, че всичко става толкова бързо, че не можем бързо да сортираме истината от лъжите", коментира др. Бончева.
Системата анализира информацията и я категоризира по източник, например новинарска медиа, журналисти, експерти, свидетели и др. След това тя прави проверка дали даденият акаунт преди е бил засичан да разпространява подвеждаща информация или достоверна. Изучават се дори разговорите в социалните мрежи, за да се провери как те се развиват. Анализира се само текст, без снимки, тъй като това е твърде трудно, допълва др. Бончева.
Специалистите разделят онлайн слуховете на четири категории: Спекулации, Полемика, Подвеждаща информация, Дезинформация. За сега софтуерът все още се доразработва, като неговите създатели се надяват да са готови с първите резултати в рамките на 18 месеца.
Участие в проекта има и българската компания Ontotext, която е част от Сирма Груп. Наскоро тя спечели и тазгодишната награда на Българската асоциация за информационни технологии (БАИТ) в категорията "Бизнес иновативност".
Една от целите при реализацията на проекта, е да се създаде софтуер за журналисти, който да улесни проверката на информация от интернет.
Копирано от standartnews.comУчени се опитват да създадат детектор на лъжата за социалните медии, за да може да се проверяват онлайн слухове. Системата ще анализира в реално време дали публикуваната информация е вярна, предаде Би Би Си.
Също така ще може да се определя дали профили в социални медии са създадени, за да се разпространява невярна информация.
Целта е да се помогне на организации, включително правителства и службите за спешна помощ, да се справят и реагират по-ефективно на различни събития.
Виртуалният детектор на лъжата се разработва от екип от специалисти в Университета в Шефийлд. Проектът се ръководи от др. Калина Бончева, като участие имат пет университета и няколко компании - Atos, iHub, swissinfo и българската Ontotext.
Софтуерът разчита на информация след бунтовете в Лондон през 2011 г. Анализират се данни от Twitter и Facebooк, както и коментари в някои форуми. Идеята е чрез тези данни да се проверят възможностите на софтуера.
"След бунтовете през 2011 г. имаше предложения социалните мрежи да се спират, за да не позволяват на протестиращите да се организират. Социалните мрежи обаче предосавят много полезна информация. Проблемът е, че всичко става толкова бързо, че не можем бързо да сортираме истината от лъжите", коментира др. Бончева.
Системата анализира информацията и я категоризира по източник, например новинарска медиа, журналисти, експерти, свидетели и др. След това тя прави проверка дали даденият акаунт преди е бил засичан да разпространява подвеждаща информация или достоверна. Изучават се дори разговорите в социалните мрежи, за да се провери как те се развиват. Анализира се само текст, без снимки, тъй като това е твърде трудно, допълва др. Бончева.
Специалистите разделят онлайн слуховете на четири категории: Спекулации, Полемика, Подвеждаща информация, Дезинформация. За сега софтуерът все още се доразработва, като неговите създатели се надяват да са готови с първите резултати в рамките на 18 месеца.
Участие в проекта има и българската компания Ontotext, която е част от Сирма Груп. Наскоро тя спечели и тазгодишната награда на Българската асоциация за информационни технологии (БАИТ) в категорията "Бизнес иновативност".
Една от целите при реализацията на проекта, е да се създаде софтуер за журналисти, който да улесни проверката на информация от интернет.
Топ Новини